פרסום ראשון: יוקלר, יודיס וקרייזלבורד מתחברים לקראת הבחירות

שלושת חברי המועצה מעפולה, שאוחזים באג'נדות דומות, יפעלו כגוש יחדיו וינסו לקדם מספר נושאים מוניציפאליים ובהם: שמירת הסטטוס קוו בעיר, תרבות, פיתוח ענפי ספורט הישגיים וגם: שמירה על מורשת ה'אידיש'. על הפרק: הצטרפות של שני חברי מועצה נוספים לאיחוד הנרקם

ראובן יוקלר, יו"ר סיעת העפולאים בעפולה, יחד עם סגן ראש העיר עפולה, ד"ר בוריס יודיס וחברו לסיעת "עפולה ביתנו", ולדימיר קריילזבורד, לא מבזבזים זמן ושנה ושבעה חודשים לפני הבחירות המוניציפאליות, הכריזו היום באופן רשמי על חבירה משותפת ויצירת גוש מאוחד אותו יובילו שלושתם. השלושה מכהנים בימים אלה כחברי מועצת העיר- מטעם הקואליציה בעיר.
החיבור בין השלושה היה על הפרק מזה תקופה ארוכה, אך עתה הוא נחשף באופן רשמי וגלוי, עם המון גילויי הערכה מצד הצדדים. שלושת חברי המועצה מודעים לעובדה כי נותר עוד זמן רב עד הבחירות, אך לדבריהם, מדובר רק בצעד ראשוני, במטרה להיערך בצורה המיטבית לקראת התקופה הקרובה.

• "החיבור ביננו טבעי"

"בקדנציה האחרונה וגם לפניה אני, בוריס וולדימיר משדרים על אותו גל ומחזיקים באג'נדות דומות במרבית הנושאים שמונחים לפתחה של מועצת העיר", אמר יוקלר, "זה בא לידי ביטוי בהצבעות של הקואליציה בעיר ובשיחות שאנו מנהלים כדרך קבע. המחלוקות היחידות שיש לנו, אם בכלל, עוסקות ב'ניואנסים' קטנים וזניחים. מעבר לזה קיים שיתוף פעולה פורה ומוצלח ביננו. החיבור הטבעי הוביל אותי להציע לבוריס וולדימיר לשתף פעולה בסיעה משותפת ומאוחדת, שתוכל להשפיע בצורה דרמטית על העיר עפולה. לשמחתי השניים הסכימו ועתה אנו יוצאים לדרך חדשה".


יודיס: "אני לא רוצה שהתושבים יצטרכו לנסוע לרמת ישי לשתות כוס קפה או לאכול במסעדה ואנחנו בטוח לא רוצים שהעיר תהיה סגורה ומסוגרת בסוף השבוע, כמו בתהליך ההתחרדות שעובר על העיר טבריה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יוקלר, יודיס וקריילזבורד מתכוונים להתמקד במספר נושאים בוערים שעומדים על סדר יומה של מועצת העיר וגם בכאלה שפחות. בין הנושאים המרכזיים: שמירה על הסטטוס קוו הדתי-חילוני בעיר, פיתוח ענפי ספורט הישגיים, הרחבת הרפרטואר התרבותי המוצג בעיר ושימור שפת האידיש על ידי הפעלת פרוייקטים כאלה ואחרים.
"עפולה מתפתחת בקצב מואץ ובעתיד היא צפויה להפוך למטרופולין חמישי. זה דורש הערכות מתאימה בכל הנוגע לאוכלוסיות שיגיעו להתגורר בה", אומר ד"ר יודיס, "לנו חשוב שיהיה מקום גם לחילוניים ומתוקף זה ניתן דגשים מרכזיים לסטטוס קוו, גם בכהונה הנוכחית וגם בעתיד. אני תמיד בעד קבלת האחר והדדיות, ואותו הדבר גם במקרה הנוכחי. חשוב לי שכל התושבים יקבלו מענה, גם החילוניים, גם הדתיים, וגם החרדים, מבלי לפגוע ברגשותיו של ציבור כזה או אחר. בכדי להגיע למצב האידיאלי הזה חובה ליצור הסכמות שיהיו מקובלות על כולם".

• "המטרה שלנו בסופו של דבר היא לדאוג לעיר פלורליסטית"

לדברי יוקלר, חשוב לו שיהיה מקום לתרבות פנאי גם לאוכלוסייה החילונית בשבת, "אני לא רוצה שהתושבים יצטרכו לנסוע לרמת ישי לשתות כוס קפה או לאכול במסעדה ואנחנו בטוח לא רוצים שהעיר תהיה סגורה ומסוגרת בסוף השבוע, כמו בתהליך ההתחרדות שעובר על העיר טבריה. מעבר לכך גם חשוב לי ולחבריי לשמור על הציביון היהודי של העיר, בייחוד לקראת בניית אלפי יחידות דיור בעיר. זו לא סיסמא, אלא נושא שיהיה בראש מעינינו. נושא חשוב נוסף שנשים עלו דגש הוא קידום מרכז רפואי העמק בעפולה והוספת מחלקות ומכשור מודרני, בכדי שתושבי העיר לא יצטרכו לנסוע את מרכז הארץ לבדיקה או טיפולים ייחודים".
במסגרת האג'נדות המשותפות של השלושה, עולים נושאים נוספים אותם הציג ודלימיר קריילזבורד: "חשוב לי שיגיעו לעיר מופעי תרבות מרשימים ומקצועיים שמתאימים לצרכנים מכל הקהילות והאוכלוסיות בעיר, בכמות גדולה יותר ובאיכות גבוהה יותר. הייתי שמח גם לפיתוח של ענפי ספורט הישגים מעבר לכדורגל וכדורסל והחוגים. זו אחת הסיבות שהתאחדנו, שנוכל להשפיע ולקדם נושאים שחשובים מנקודת ראותנו. השינויים מתבקשים".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בתקופה הקרובה מתכוונים השלושה לקיים מפגשים עם פעילים ודמויות משפיעות בעיר, בכדי להרחיב את מעגלי התמיכה. כבר בחג הפסח הקרוב מתוכננת הרמת כוסית משותפת של חברי שתי הסיעות. כמו כן צפויים השלושה להכריז על שם הסיעה המשותפת, לאחר שייוועצו ביועץ אסטרטגיה ותקשורת.

• איחוד הכוחות הפוליטי יכול להתרחב

החיבור בין השלושה יכול עוד להתרחב, לאחר שהם מקיימים שיחות עם שני חברי מועצה נוספים, מתוך כוונה ליצור את הגוש הגדול והמשפיע בעיר, שיוכל לקחת חלק מכריע בהחלטות מכריעות הנוגעות לעתידה של עפולה. מקורבים לשלושה מציינים כי הם לא פוסלים ריצה של מועמד כזה או אחר לראשות העיר, במסגרת הפוליטית המתגבשת של הגוש.
באופן רשמי אומרים יודיס, קרייזלבורד ויוקלר כי הם לא מכריזים על תמיכה במועמד כזה או אחר לראשות העיר עפולה, מכיוון שנותר עוד זמן רב עד לבחירות, "בתקופה הקרובה אנו רוצים שתושבי עפולה ייחשפו לפעילותנו ולאג'נדות שלנו", אמרו השלושה לסיכום, "אנו פתוחים לשמוע ולהשמיע ונשמח להיפגש עם כל תושב כזה או אחר. המטרה שלנו בסופו של דבר היא לדאוג לעיר פלורליסטית, חזקה שתשא בגאון את התואר – בירת העמק".

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|