פרופ' נמרוד רוזן נבחר לנשיא האיגוד הישראלי לאורתופדיה

פרופ' רוזן, מנהל המערך האורתופדי-שיקומי במרכז הרפואי העמק הוא דמות מפתח מובילה בקרב קהילת האורתופדים בישראל ועוסק בשנים האחרונות במרץ בקידום מספר פרויקטים שמטרתם לצמצם את הפערים שבין שירותי הרפואה בפריפריה לאלו שניתנים לתושבי המרכז

פרופ' נמרוד רוזן הוא הנשיא החדש של האיגוד הישראלי לאורתופדיה. ברוח הימים האלה, התקיימה בשבוע שעבר ההצבעה לבחירתו באמצעות מפגש בזום.
פרופ' רוזן (59) הוא בוגר בית הספר לרפואה של הטכניון (D.Ph, D.M), פרופסור חבר קליני בטכניון משנת 2014, ומנהל המערך האורתופדי-שיקומי במרכז הרפואי העמק בעפולה מאז שנת 2006; פרופ' רוזן שימש כראש החוג לאורתופדיה בפקולטה לרפואה ע"ש רפפורט בטכניון בין השנים 2015-2019 ומייסד בית הספר ללימודי המשך ברפואה בשנת 2015.
במצע שהביא לבחירתו הצהיר הנשיא הנבחר כי בכוונתו לפעול להכרה של המדינה באורתופדים כמי שעבודתם כרוכה בסכנת קרינה. כמו כן, הבהיר פרופ' רוזן כי הגיעה העת לקבוע שהתקן המחייב למספר אורתופדים במרכזים הרפואיים בקהילה חייב להתבסס על מדד של 1 לכל 2,500 (ולא 3,500 כפי שזה כיום). בין היתר כלל המצע נושאים חשובים ביותר כמו: הצורך לבנות תכנית התמחות אחודה ומשופרת; לקדם תכנית ארצית מטעם האיגוד להכשרת גבסנים (עבור בתי החולים והקהילה) מוכרת משרד העבודה; הסדרה של כוננויות על למקצועות נדרשים: טראומה, כף יד, עמוד שידרה; פתיחת יחידת טראומה אורתופדית מוכרת בכל בתי החולים בארץ; הגברת שילוב רופאי הקהילה בתחום האורתופדי (עדיפות לתקני אקדמיה) ורוטציה ראויה של מתמחים כחובה ולא כבחירה ועוד.
לאחר בחירתו (ברוב מרשים ומשכנע מאד), הודה פרופ' רוזן בחום לחברי האיגוד ואמר: "כמו כל אנשי מקצוע הרפואה בישראל ובעולם – אנו ניצבים היום בחזית המאבק שמטרתו להתגבר על האתגר שמציב בפנינו נגיף הקורונה. אנו מחפשים פתרונות כדי לשמור לא רק על בריאותה של אוכלוסיית העולם אלא – וזה לא פחות חשוב – לשמור על איכות החיים ועל שיגרת החיים הבריאה של כולם".
פרופ' רוזן הוא דמות מפתח מובילה בקרב קהילת האורתופדים בישראל ועוסק בשנים האחרונות במרץ בקידום מספר פרויקטים שמטרתם לצמצם את הפערים שבין שירותי הרפואה בפריפריה לאלו שניתנים לתושבי המרכז.
הוא יזם, ביחד עם קבוצת בארנבוים, את הקמתו של RMC, מרכז רפואי המאפשר לתושבי הצפון להנות מרפואה מתקדמת ומקצר באופן דרמטי את התור לניתוח בצפון הארץ. בנוסף, הוא משתף פעולה עם ח"כ אופיר כץ, מי שמרכז בכנסת את הפעילות לקידום שרותי הבריאות בפריפריה, בקידום התוכנית להקמת בית חולים שיקומי (200 מיטות) בעפולה ופתיחת בית ספר לרפואה וטרינרית בעיר, בברכתו ובסיועו של ראש העיר אבי אלקבץ.
פרופ' רוזן הצהיר בעבר, כי בכוונתו לסייע לעיר עפולה להפוך ל"בירת הבריאות" של מדינת ישראל, עם חיזוק משמעותי למקצועות הרפואה והמקצועות הפארא-רפואיים, הבאת אוכלוסיה איכותית וצעירה לאיזור, יצירת מקומות עבודה חדשים ומינוף שירותי הרפואה האיכותיים שמעניקה העיר עפולה לתושביה ולכל הבאים אליה.
בימים אלה פרופ' רוזן הוא שותף בכיר במחקר פורץ דרך אשר יאפשר ביצוע השתלות עצם אצל אנשים שסובלים מנכויות מולדות או כאלה שעברו טראומות, קטיעות וכדומה. את המחקר מובילה ומקדמת חברת 'בונוס ביוגרופ'.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

ניתוח לכריתת רחם שרירני באמצעות רובוט במרכז הרפואי העמק

|