פרויקט מיוחד בצפון: ניידת שירות לאזרחים ותיקים עד הבית

השירות ינגיש את השירות הטלפוני לשירות פרונטלי יזום שייתן מענה לאזרחים ותיקים שמתקשים להתנייד כדי לקבל עזרה או לעיתים אפילו מתביישים לבקש עזרה. צילום" בזק און ליין

בימים אלה משיק המשרד לשוויון חברתי שירות חדש, ניידת שירות לאזרחים ותיקים עד הבית, שיהווה שירות משלים למוקד האזרחים הותיקים, מוקד טלפוני אותו הקימה ומנהלת חברת בזק עבור המשרד.
תקופת הקורונה מלווה בקשיים רבים עבור קהל האזרחים הותיקים, החל מקושי בביצוע מטלות יומיומיות, כגון הגעה לסופר או לבית המרקחת הקרוב, דרך קשיים ביורוקרטיים בנושאים של מיצוי זכויות, כגון מימוש זכויות של הנחות בארנונה, קבלת קצבת ניצולי שואה או טיפול בעוולות צרכניות כגון הונאות וכלה בתחושות של בדידות ואף מצוקה בשל הריחוק החברתי.
מטרת השירות הינה הנגשת השירות הטלפוני לשירות פרונטלי יזום שיאפשר לתת מענה לאזרחים ותיקים שמתקשים להתנייד כדי לקבל עזרה או לעיתים אפילו מתביישים לבקש עזרה. למפגש הפרונטלי יש יתרונות לא מבוטלים. ניתן בשיחה פנים מול פנים לייצר תקשורת אישית,  ומלבד בדיקה אישית של הזכויות ניתן להתחיל הליך של ליווי והדרכה אישיים כמו גם  מתן הסברים וסיוע במילוי טפסים הנדרשים לצורך הלכי קבלת הזכויות השונות.
באמצעות מיפוי גיאוגרפי, החברה תאתר אזורים ברחבי הארץ עם ריכוזים גבוהים של קהל אזרחים ותיקים, ותגיע אליהם עם ניידת עד הבית. לא מדובר ביוזמה חד פעמית לתקופה קצובה, כי אם בשירות קבוע שהושק כעת וימשיך לפעול כדרך קבע בשבע השנים הקרובות. השירות ילווה במתן תוכן העשרה מקצועי, באמצעות ימי עיון והדרכות, שייערכו במתחמים ייעודיים שיוצבו מחוץ לניידת.
היתרון של הניידת טמון בקשר המיידי שלה עם מוקד המומחים 8840*, ובמידת הצורך פניית אזרח ותיק מועברת מיידית לטיפול המוקד הנייח במרכז הארץ, שבו יחלו יועצים אחרים להתערב בהליך מיצוי הזכויות באופן אקטיבי מול מוסדות ורשויות שונים. מדובר בשירות ממשלתי פורץ דרך ששם לו למטרה להגיע לאזרחים ותיקים שחלקם שייכים לפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל ושאינם פונים ברגיל לשירותי המוקד הטלפוני.