פרויקט הרכבת הקלה חיפה – נצרת: חוצה ישראל מצויה בעיצומו של שלב התכנון המוקדם

דן שנבך, מנכ"ל חוצה ישראל: ״אנו מתקדמים במרץ בשלב התכנון המוקדם ונערכים לקידום התכנון המפורט והוצאת הפרויקט לביצוע. לחוצה ישראל ידע וניסיון רב בפרויקטים זכייניים גדולים ומורכבים אשר מאפשרים לה לנהל את הפרויקט ביעילות ובאיכות גבוהה ללא פשרות, תוך עמידה קפדנית על לוחות זמנים". צילום: באדיבות חוצה ישראל

"חוצה ישראל" המצויה בעיצומו של שלב התיכנון המוקדם של פרוייקט הרכבת הקלה חיפה- נצרת, ערכה בסוף השבוע האחרון כנס מקצועי חשוב בו לקחו חלק כלל הגורמים השותפים לפרויקט – בינלאומיים וישראליים, מתוך מטרה לחזק את השיתוף והתאום בין כלל המעורבים לצורך קידום הפרוייקט במהירות וביעילות.
בכנס לקחו חלק בין היתר נציגי חברות הניהול של הפרוייקט (דנה הנדסה ו IDOM הספרדית), נציגי חברות התכנון (יינון תיכנון ומחקר וחברת INECO הספרדית ) נציגי חברות הבקרה ההנדסית בפרויקט( WSP הקנדית ומשרדי תכנון ישראלים ), וכן נציגי משרדי הממשלה. כ – 150 משתתפי הכנס: מהנדסים, מתכננים ועוד, דנו בהיבטיו השונים של הפרויקט ואתגריו המגוונים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


נציגי שותפי הפרויקט אף סיירו השבוע לאורך תוואי הרכבת הקלה המתוכנן על מנת לעמוד מקרוב על אתגרי השטח.
חוצה ישראל מקדמת במרץ את השלב התכנוני של תוואי קו הרכבת הקלה, אשר יחל בתחנה מרכזית המפרץ בחיפה, יעבור דרך קריית אתא (כביש 781 החדש), לאורך כביש 79 בסמוך לשפרעם, ריינה, ביר אל מכסור ומשם יחצה את נוף הגליל ויסתיים בעיר נצרת. במקביל החלה החברה לקדם מכרז למיון ובחירת הקבוצות אשר יורשו להשתתף במכרז הזכייני בפרויקט זה (PQ ).


אורכו של קו הרק"ל הנדון הינו כ- 41 ק"מ והוא יכלול כ- 19 תחנות איסוף והורדת נוסעים, חניוני חנה וסע, מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו כ- 32 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של כל 4 דקות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


דן שנבך, מנכ"ל חוצה ישראל אמר בכנס: ״אנו מתקדמים במרץ בשלב התכנון המוקדם ונערכים לקידום התכנון המפורט והוצאת הפרויקט לביצוע. לחוצה ישראל ידע וניסיון רב בפרויקטים זכייניים גדולים ומורכבים אשר מאפשר לה לנהל את הפרויקט ביעילות ובאיכות גבוהה ללא פשרות, תוך עמידה קפדנית על לוחות זמנים."
חוסאם בשארה, יו"ר הדירקטוריון ציין כי " פרוייקט הרכבת הקלה המקודם ע"י משרד התחבורה הינו פרוייקט מורכב וייחודי אשר יחזק את היישובים שבקרבת התוואי, יפתח את המרחב האזורי ויתרום לשיפור איכות חיי התושבים והסביבה."

• פרויקט תשתיתי מורכב ראשוני מסוגו בישראל

פרויקט הרכבת הקלה חיפה – נצרת, שמקדם משרד התחבורה, הינו מגה פרויקט תשתיתי מורכב, ראשוני מסוגו בישראל, המנוהל ע"י חברת חוצה ישראל כזרוע הביצוע של המשרד. הפרויקט משלב מערכת תחבורה ציבורית בין-עירונית ועירונית חדשנית להסעת המונים. הפרויקט כולל תכנון והקמת רכבת קלה אזורית אשר תשרת את תושבי הצפון ותחבר את גושי ההתישבות חיפה, גוש הקריות וגוש נצרת-נוף הגליל. היקפו הכולל של פרויקט הרק"ל, נאמד בהיקף של כ- 6 מיליארד שקלים.
אורכו של קו הרק"ל הנדון הינו כ- 41 ק"מ והוא יכלול כ- 19 תחנות איסוף והורדת נוסעים, חניוני חנה וסע, מתחם דיפו ומרכז בקרה. בקו יפעלו כ- 32 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של כל 4 דקות. תחזית הנוסעים המתוכננת ליום היא כ- 100,000 ליום ומהירות הנסיעה המתוכננת במקטע הבינעירוני תעמוד על כ- 100 קמ"ש.