פרדי חייט: "ששי ודני זלזלו בי, חשבו שיהפכו אותי לסמרטוט"

חבר הצוות המקצועי, פרדי חייט, עוזב את הפועל עפולה בטריקת דלת ויוצא למתקפה נגד היו"ר והנשיא: "הם לא שיתפו אותי בכלום. שמעתי על החתמות דרך התקשורת. אני לא בובה של אף אחד, יש לי עקרונות ואני שלם עם עצמי". הנשיא יעקב: "לא מעוניין להגיב". היו"ר אסולין: "אני אוהב את פרדי. הוא עזב מרצונו, הדלת פתוחה בפניו לחזור"

הכתובת הייתה על הקיר: חבר הצוות המקצועי בהפועל עפולה, פרדי חייט, שהצטרף להנהלת המועדון לפני כשנה, עוזב את המועדון בטריקת דלת אחרי סכסוך מתמשך עם שאר חברי ההנהלה. עזיבתו לא הפתיעה כמעט אף אחד. בטח לא את מי שהכיר מקרוב את הבעיות הפנימיות בקבוצה ואת חילוקי הדעות לגבי מדיניות המועדון. במקרה הזה ניתן לומר שהכתובת הייתה על הקיר. כולם ידעו שהפיצוץ יגיע והשאלה הייתה רק מתי זה יקרה.

חייט, שנשמע פגוע מאוד מהיחס של היו"ר דני אסולין והנשיא ששי יעקב, חשף השבוע את המניעים שהובילו אותו לשים את המפתחות וללכת: "ששי ודני קבעו לעצמם מדיניות משלהם. הם החליטו על הכל בנפרד. הם לא התייעצו איתי בכלום. הם החתימו שחקנים בלי ליידע אותי. הם הפכו להיות מנהלים מקצועיים".

 

אתה נשמע ממש פגוע מהם.

"הם זלזלו בי. נתנו לי להרגיש לא רצוי. הם חשבו שיהפכו אותי לסמרטוט. העיקר דני הגדיר אותי כיד ימינו. לא יד ולא נעליים".

 

הודעת להנהלה שאתה עוזב?

"ממש לא. למה מי הם בכלל? הם לא פקטור בשבילי. כמו שהם לא רואים אותי ככה גם אני לא רואה אותם. למה אני צריך להודיע להם? מה זה הקבוצה של אבא שלהם?".

 

מתי התחלת להרגיש שהם לא משתפים אותך בפרטים?

"דוגמה קטנה הייתה בזמן החתימה של אפרים טקה, שאני ידעתי עליה רק דרך התקשורת. וזה חזר על עצמו בעוד כל מיני דברים. כל דבר שקרה ידעתי דרך התקשורת. אני לא בובה של אף אחד. יש לי עקרונות ואני שלם עם עצמי. אני בא בהתנדבות ואם הם לא יודעים להעריך ולכבד אז אין לי מה לחפש פה. זה נראה לך הגיוני שכל ההחלטות יתקבלו ע"י שני אנשים? אז בשביל מה יש הנהלה?".

 

 לא הייתה לך שום השפעה בקבוצה?

"לא הרגשתי שותף בהחלטות. הם לא האמינו בי. אני הלכתי בדרך של ראש העיר. רציתי לשמור על הקופה הציבורית ורציתי לקדם שחקנים צעירים ומקומיים. בדברים מסוימים כן השפעתי. למשל, עם יובל יוסיפוביץ' ואור אליהו שהמאמן לא התלהב מהם ולא רצה אותם. אני נלחמתי עליהם בכל הכוח ותראה איזה התקדמות הם עשו העונה".

 

יש סיכוי שתחזור בך מההחלטה?

"אני לא רואה סיכוי כזה, אלא אם יהיה משהו דרמטי וראש העיר יתערב ויקבל החלטה שהדברים ישתנו. במתכונת הזו אין לי מה לחפש בקבוצה בשום פנים ואופן".

 

• אסולין: "אני הבאתי את פרדי לקבוצה"

היו"ר דני אסולין הגיב: "אני אוהב את פרדי. אני רציתי שהוא יהיה בכדורגל ואני הבאתי אותו לקבוצה. הוא היה צמוד אליי. הוא החליט לא להמשיך מרצונו. אני מכבד את זה. הדלת של הפועל עפולה פתוחה בפניו לחזור". הנשיא ששי יעקב: "אני לא מעוניין להגיב לדברים".