"פקידי האוצר לא מבינים לא בכלכלה ולא בחקלאות"

הדובר אייל בצר מראשי המאבק בגזירות האוצר. החל משעות הבוקר כל הצמתים המרכזיות באזור מלאות בחקלאים המוחים נגד תכנית האוצר כנגד החקלאות כפי שהיא משתקפת בחוק ההסדרים.

אייל בצר ראש מוא"ז עמק יזרעאל שממשיך להיות מראשי המאבק של החקלאים בגזרות האוצר שהוציאה את הבוקר את החקלאים להפגין בצמתים המרכזיות באזור העמקים התבטא הבוקר בחריפות נגד פקידי האוצר, בצר שב והבהיר כי במידה והממשלה לא תתעורר החקלאים לא יעבירו תוצרת חקלאית לרשתות וייבשו את המדינה. לדבריו הממשלה מתעלמת מהמציאות ומנסה לחסל את החקלאות.

כאמור ההפגנות שהתקיימו היום, הן חלק מהפגנות של החקלאים ברחבי הארץ וזאת במחאה נגד תכנית האוצר שלטענתם תחסל את החקלאות כפי שהיא משתקפת בחוק ההסדרים.

 

הפגנת החקלאים כנגד חוק ההיסדרים

הפגנת חקלאי עמק יזרעאל כנגד חוק ההסדרים

• עיקרי המחאה של החקלאים

עיקר מחאתם של החקלאים היא נגד הרפורמה שמציגים אנשי משרד האוצר בתחומים: הפטם, הצאן, הדגים והצמחים. כלומר  במקום מכסי מגן שהוטלו עד כה על מוצרי יבוא ובכך הגנו על מחיר התוצרת החקלאית המקומית מעתה יוענקו רק סובסידיות  למשל בתחום תחום גידול הדגים במידה ויבוטלו מכסי המגן כל דגי הבריכות כמו  אמנון, קרפיון, ובורי יוענקו למגדלי הדגים  סובסידיות בהיקף של 30-20 מיליון ש"ח בשנה.
אל המפגינים הצטרפו ראשי הרשויות כהזדהות עם מאבקם של החקלאים לאור הפגיעה האנושה לטענתם בחקלאות הישראלית  על ידי חוק ההסדרים.

מפגינים בצומת תל יוסף
ראש מוא"ז הגלבוע עובד נור. יארח את שר החקלאות בגלבוע ויעביר את מחאתו על חוק ההסדרים

 

גם ראש מוא"ז הגלבוע עובד נור שהצטרף לחקלאים המפגינים מהגלבוע כהזדהות עם מאבקם אמר: "מדינת ישראל הוקמה ע"י חקלאים ונשענה כל השנים על תרומת החקלאים בכל בסיסי החיים. לא יעלה על הדעת להעביר רפורמות בחקלאות שנבנתה במאות שנים דרך חוק ההסדרים הידוע גם כחוק המחטפים. על ממשלת ישראל לעצור ולחשוב לפני שתאלץ לעצור מלכת. היום באירוח שר החקלאות נבהיר את הדברים לדרג מקבלי ההחלטות. פשוט, ברור ומבלי לנסות למצוא חן.  כי אין לנו ארץ אחרת".

איתם ברגר מהמרכז החקלאי בנהלל אמר הבוקר שהחקלאים הם לא הבעיה אלא הפתרון למצב. לדבריו נמאס לשאת בנטל, לשרת ביחידות המובחרות להיות.הראשונים להתנדב למילואים ולקבל פעם אחר פעם סטירת לחי מהמדינה.
נראה כי הפעם מתכוונים החקלאים ללכת עד הסוף למען עתיד החקלאות במדינת ישראל.
מערכת עמק ניוז תמשיך לעקוב ולעדכן.