פסק דין נדיר בביה"ד הרבני

האישה שנתפסה בבגידה הורשתה לעקור עם ילדיה לעיירה בצפון

ביה"ד הרבני קבע לאחרונה כי אישה גרושה תורשה לעבור עם ילדיה לעיירה מרוחקת בצפון הארץ, למרות שבכך היא מקשה מאד על אביהם לשמור עימם על קשר. פסק הדין ניתן סביב מאבק מר בין בני הזוג חוזרים בתשובה – סביב גורל המשמורת על ילדיהם.
הבעל תפס את אשתו בוגדת בו, ואף הציג ראיות לבגידה בפני בית הדין. עקב כך, כפה ביה"ד גט מיידי על האישה. עוה"ד הלנה שמחי, שייצגה את האישה, טענה בפני בית הדין כי מייד עם פרוץ הסכסוך בין בני הזוג, החלו מופצות שמועות על בגידת האישה בקהילה הסגורה אליהם הם משתייכים – ביישוב במרכז הארץ. כתוצאה מכך, סבלה האישה מחרם ומנידוי – והתקשתה לגדל את ילדיה ולפרנסם.
בצר לה, עברה האישה להתגורר בעיירה בה מתגוררים הוריה – המרוחקת יותר מ-100 קילומטר מישובם של בני הזוג. בעקבות עקירתה לצפון, עתר הבעל לביה"ד הרבני, וביקש לכפות על האישה לחזור באופן מיידי למרכז הארץ. לדברי הבעל, מעבר האישה ליישוב מרוחק, הורס את הקשר בינו לבין ילדיו, ולא מתאפשר לו לקיים עימם הסדרי ראיה סבירים.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הגבר טען בפני בית הדין, כי היות ומרכז חייו וקהילתו נמצאים במרכז הארץ, יש לחייב את גרושתו לחזור ולהתגורר בעירו, או לחלופין, לקבוע המשמורת על הילדים תועבר אליו.
עוה"ד הלנה שמחי טענה מנגד, כי מצבה הכלכלי והחברתי הקשה של האישה לא מאפשרים לה ליהנות מתנאים שקטים ובטוחים, ובכך נפגעת באופן ישיר טובת ילדיהם של בני הזוג.
לדברי עוה"ד שמחי, המעבר לצפון הארץ מאפשר לאישה להיעזר במשפחתה על מנת לגדל את ילדיה, ומסיר מעליה את הנידוי החברתי ממנו היא סובלת במרכז הארץ – והדבר גם מסייע לה בפרנסת ילדיה.
ביה"ד הרבני שדן בבקשת הבעל לשעבר – קיבל את טיעוני האישה, דחה את תביעות הבעל – ואפשר לאישה ולילדיה להישאר בצפון הארץ.

 

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|