פסטיבל שובר מסך: "פרס "כד החלב" הוענק לתכנית "עובדה"

בפסטיבל שלקחו בו השנה כ- 100 חברי כנסת, שחקנים, יוצרים, בימאים עיתונאים, אנשי מפתח בתקשורת ובתרבות הישראלית, הוענק הפרס על שם מוטי קירשנבאום ז"ל לתוכנית "עובדה", על עמידתה איתן אל מול הגל העכור של מה שמכונה "עיתונות חופשית". צילומים: דימה חבר

פסטיבל "שובר מסך" ה-13 התקיים באקדמית עמק יזרעאל ביום שלישי שעבר, ופיזר בנדיבות אבק – כוכבים בלב לבו של העמק. "שובר מסך" הוא פסטיבל הטלוויזיה הגדול בישראל, אשר מנוהל על ידי איש התקשורת והעיתונאי משה שלונסקי ומופק על ידי סטודנטים לתקשורת במכללה.
השנה לקחו חלק בפסטיבל  כ- 100 חברי כנסת, שחקנים, יוצרים, בימאים עיתונאים, אנשי מפתח בתקשורת ובתרבות הישראלית בעשרים ואחד פאנלים מיוחדים שעסקו באקטואליה, בידור, ריאליטי וסדרות מקור שמושכות את כולנו אל המסך.
במסגרת הפסטיבל הוענק השנה פרס "כד החלב" על שם מוטי קירשנבאום ז"ל למערכת התוכנית "עובדה", על עמידתה איתן אל מול הגל העכור של מה שמכונה "עיתונות חופשית".

המשתתפים הרבים בפסטיבל
המשתתפים הרבים בפסטיבל

בפאנל הפתיחה של הפסטיבל, דנו שרון גל ואלדד יניב בשאלה – מדוע התקשורת "מאוהבת" בראש הממשלה ומהו הלך הרוח הציבורי? אלדד יניב אמר שלדעתו הנרצח הפוליטי הבא במדינת ישראל, יהיה עיתונאי, בשל הלגיטימציה שניתנת לכך "מלמעלה".
אילנה דיין הגיבה על דבריו: "אני חושבת שיש שני זרמים שמתחרים זה בזה. אחד זה הרוח הרעה שנושבת מלמעלה, של עוינות התקשורת, של שנאת התקשורת, של סימון התקשורת ושל שימוש מצד ראש הממשלה ואחרים, שימוש בעוינות הזאת.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מבחינת ראש הממשלה, זה כלי. העובדה שהוא מסמן את התקשורת כאויב – זה כלי. הוא צריך אותנו כאויב. כל תחקיר שלנו זה נכס, לא נטל. מצד שני, הציבור רוצה לדעת. הציבור יכול להגיד: התקשורת עוינת והתקשורת שמאלנית, ומעכירי האווירה ומרעילי בארות ותוקעים סכין בגב, ועדיין הציבור רוצה לדעת. עדיין יש פה תקשורת ערנית ואגרסיבית וסקרנית וחוקרת. שני הדברים האלה קיימים ביחד. לכן אני מאמינה שכשם שיש באמת ניסיון לסמן את התקשורת, יש גם איזו הבנה שאי אפשר בלעדיה."

 

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|