פסטיבל הפיסול הבינלאומי: גם הטורקים הגיעו לעפולה

צילום: דוברות עיריית עפולה

אוהבים אמנות? נמשכים לפיסול? עיריית עפולה מארחת פסטיבל פיסול בינלאומי עם אמני פיסול ידועים שהגיעו להשתתף בפסטיבל ממדינות שונות בעולם. מי שחלף בשבועיים האחרונים סמוך למתחם בית "יד לבנים" ובית המוזיקה, בטח שאל את עצמו מה פשר דגלי המדינות והמתחם שהוקם ברחבה הסמוכה. ובכן, מדובר במתחם עבודה ייחודי שבו הוצבו סלעי גיר גולמיים גדולים שהוצבו תחת צליות ולצדם כלי עבודה כגון מקדחים, פטישים ומכונה להתזת חול שסופקו לפסלים המשתתפים בפסטיבל הבינלאומי לפיסול שמתארח הקיץ בעפולה. במהלך השבועיים הקרובים ייצור כל אחד מהאמנים המשתתפים פסל אומנותי שיעסוק בשלושה נושאים מרכזיים שבחרו אנשי אגף התרבות שמפיקים את האירוע: "רכבת העמק", "תרבות הסלפי" ופסלים "אינטראקטיביים".
יש לציין כי מדובר בפסטיבל פיסול בינלאומי שהתארח בעבר בערים שונות בישראל כגון ראשון לציון, דימונה, אילת וחדרה. הוא יצא לדרך לפני כעשרה ימים ויגיע לשיאו בשבוע הבא (28.7) באירוע חשיפה שבו יוצגו התוצרים הסופיים. לאורך כל הפסטיבל תינתן הזדמנות מצוינת לתושבים לקבל הצצה נדירה לתהליכי התהוותן של היצירות, לייצר שיח ואינטראקציה עם האמנים ולהרגיש את חומר הגלם הופך אט אט לבעל משמעות ייחודית.
אדם כץ, מפיק הפסטיבל, אמר: "הרעיון של סימפוזיון הוא לקחת אנשים שונים מאותו תחום ולגרום להם לעבוד יחד ולעזור אחד לשני. לאורך ימי הפסטיבל וכמובן גם לאחריו ייהנו תושבי העיר מאומנות בינלאומית שתקשט את המרחב הציבורי גם בעתיד".