פיסת היסטוריה: החל תהליך ההריסה של ביה"ס "אלון יזרעאל" בעפולה

בית ספר חדש עתיד לקום על השטח של בית הספר הוותיק שהריסתו החלה היום

היום בבוקר עלו דחפורים על שטח בית הספר היסודי "אלון יזרעאל" בעפולה והחלו במלאכת הריסתו של בית הספר המיתולוגי של בירת העמק. עוברים ושבים שחלפו במקום נפרדו בהתרגשות מהמבנה בו התחנכו אלפים רבים מילדי העיר – לאורך עשורים רבים.
כזכור, לפני כחודש, בטקס מרגש נפרדו מנהלים, מורים, אנשי חינוך ובוגריי בית הספר "אלון יזרעאל" לדורותיו ממבנה בית הספר הישן שהוקם בשנת 1945 ובו למדו יחד אלפי תלמידים מהעיר עפולה. טקס הפרידה מבית הספר כלל הנחת אבן פינה לבית הספר החדש שעתיד לקום על השטח של בית הספר הוותיק שהריסתו החלה כאמור היום.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לפני קצת יותר משנה הועברו תלמידי בית הספר היסודי הוותיק 'אלון יזרעאל' לבית ספר חלופי תוך הבטחה שיחזרו ללמוד במבנה חדיש ומודרני לאחר כשנת לימודים אחת. בפועל, התברר להנהלת העיר הנכנסת כי לבית הספר אין פרוגרמה מאושרת מלבד הדמיות ראשוניות ולאחר בקשות חוזרות ונשנות של ראש העיר אבי אלקבץ לאגף הבינוי והפיתוח במשרד החינוך לקדם את הנושא הדחוף, אלה אושרו באופן רשמי רק בחודש יולי האחרון. לפני כחודש התקבל גם אישור על תקציב ראשון בסך 6,579,400 מיליון שקלים להריסת ובניית בית ספר חדש על שטח של כ-1,300 מטר עם 18 כיתות, מרחבי למידה, חצרות פרטיות לשכבות הנמוכות (כיתות א'-ב') ואולם ספורט חדש ומודרני.