פינה לנשמה

הצוות החינוכי של בית הספר של מרכז רפואי 'העמק' שדרג את הגינה הטיפולית שהוקמה לילדי המחלקה האונקולוגית

הצוות החינוכי של בית הספר מרכז הרפואי 'העמק' ובעלי חברת "גן עדן אחזקות" שיתפו פעולה בשדרוג והקמה מחדש של גינת המחלקה האונקולוגית במרכז הרפואי "העמק". במסגרת הפרויקט המרגש שנועד לטובת הילדים המאושפזים במחלקה האונקולוגית, עדרו, טיפחו ושתלו צמחים צוות בית הספר וצוות החברה לרווחת הילדים המאושפזים והוריהם במטרה ליצור "אי של שפיות" לילדים המתמודדים עם קשיים בריאותיים במלחמה על החיים.
בבית הספר של מרכז רפואי "העמק" השייך למינהל החינוך בעפולה, ציינו כי הפעילות בגינה הינה חלק מפעילות מדעי הסביבה וחינוך סביבתי לעידוד קיימות בבית הספר.
מי שהוביל את היוזמה מטעם בית הספר היא המורה לקיימות מירה כרמל שגייסה את החברה שנרתמו מיד לפרויקט אך לא הסתפקו בכך וגייסו תורמים נוספים וביניהם נגריית הנוער גבע ובית שקד, משתלת גיורא גרנות וחברת הגרעין סניף עפולה. "אנו מאמינים שהעבודה בגינה מזמנת למידה ומהווה אמצעי נוסף לחינוך לאחריות, להתמדה לקיימות לשיתוף ולסובלנות" סיפרה המורה כרמל והוסיפה: "הגינה היא כלי טיפולי לילד ומשפחתו ומהווה עבורם מקום מפלט והתחברות לשורשים לאנרגיה של אמא אדמה אל עבר ההחלמה. מטרתנו היא להעניק מקום מפלט בריא וירוק לילד מעין 'אי של שפיות' במקום שכולו 'אי שפיות'. יקי פרידמן, מנהל בית הספר בבית חולים העמק: "היוזמה המבורכת הינה של מירה המורה לקיימות שלנו. אנו מאמינים שהעבודה בגינה מזמנת למידה ומהווה אמצעי נוסף לחינוך לאחריות להתמדה לקיימות לשיתוף ולסובלנות".