"פותחים שולחן" במסעדת הנחל במגידו

בין שלל המסעדות המזרחיות בצפון, בולטת מסעדת "הנחל" בסמוך לצומת מגידו- עם אינספור מנות טריות ומפתות על טהרת המטבח המזרחי והים תיכוני, בשרים ודגים על האש, ממולאים ממכרים, חומוס אותנטי, ניקיון מוקפד, שרותיות יוצאת דופן, מחירים אטרקטיביים, עסקיות מפנקות ונדיבות והכי חשוב: "אווירה של בית". הבעלים, עלי עדווי מהכפר טורעאן, רק בן 40 ומאחוריו כבר לא פחות מ-23 שנים בעולם המסעדנות. בראיון מיוחד הוא מספר על הדרך הארוכה שעשה בעזרת אמונה, כוח רצון וכישרון, האהבה למטבח, המתכונים הסודיים מבית אמא והרצון לחבר את כל הקהילות סביב המסעדה שבבעלותו

"יש במסעדת הנחל אוכל טוב, אנשים מקסימים ושירותיים, והאווירה בכלל נפלאה. כולם יושבים בה בהנאה: יהודים, ערבים, קיבוצניקים, מושבניקים, עירוניים, מטיילים ותיירים שמיד בכניסה למסעדה מרגישים בבית ולכן חוזרים אליה שוב ושוב, בעיקר אחרי שהם מתענגים על המנות הטעימות שמוגשות בנדיבות ראויה לציון". הציטוט המפרגן הזה שייך לטל זמיר, מושבניק שורשי ממושב היוגב, שחש צורך לפרגן לבעלי המסעדה עלי עדווי, בזמן שזה מתראיין לכתבה זו. תגובות דומות הגיעו במהלך הראיון מלקוחות נוספים שנראה כי הפכו את מסעדת הנחל למסעדת הבית שלהם.

"בית לכולם"

מסעדת הנחל נפתחה לפני כשנתיים סמוך לצומת מגידו. עדווי שמגיע מדי בוקר למסעדה ממקום מגוריו בכפר טורעאן, החליט על המיקום לאחר שזיהה צורך ומחסור באפשרויות קולינאריות באזור הירוק והפסטוראלי.

את האהבה שלו למסעדה בכלל ולמסעדנות בפרט קשה לפספס, ("אם לא הייתי נהנה לא הייתי מחזיק 23 שנה בתחום”, הוא אומר בחיוך בראשית הראיון). למרות העבודה התובענית והשוחקת הוא פותח כל בוקר עם חיוך ואנרגיות טובות, כשהוא עושה את הדרך לפנינה הקולינארית שלו מביתו שבגליל התחתון, “אני אוהב אנשים ואוהב לארח", הוא אומר, “זה חלק בלתי נפרד מהמסורת והתרבות שלנו. יש לשמחתי תגובות טובות מאנשים שאוכלים אצלנו וככה התאפשר לנו ליצור מעגלי לקוחות נאמנים שאוהבים את מסעדת הנחל. אנחנו מקפידים לשמור על סטנדרטים גבוהים בכל מה שקשור לניקיון, לאוכל ולשרותיות ואני באופן אישי דואג שכל לקוח יקבל שירות ברמה הגבוהה ביותר. אין מבחינתי מצב שלקוח ייצא משערי המסעדה כשהוא לא מרוצה. מעבר לכך אני חושב שנפלה בזכותי לחבר בין אנשים באמצעות האוכל, בין תושב ואדי ערה לעפולה, עמק יזרעאל, מגידו וכל האזור. פה זה בית עבור כולם ומרגישים את זה בצורה משמעותית באנרגיות החיוביות בין כל הסועדים", מדגיש עדווי.

המתכון המנצח

הדבר הראשון שחשים בכניסה למסעדה המרווחת והמעוצבת בטוב טעם הוא הניקיון המוקפד, הרבה יותר מ"בית מרקחת" כלשון הקלישאה. עדווי מקפיד על כך ואומר כי האוכל הוא מרכיב חשוב בהצלחה של מסעדה, אבל הדבר הראשון שהלקוחות רואים שהם נכנסים זה את רמת הניקיון שלה.
עדווי, בן 40, מבין 'דבר אחד או שניים' בעולם המסעדנות וזה לא מפתיע. למרות גילו הצעיר מאחוריו כבר 23 שנות ניסיון בתחום והוא כבר "עבר הכול", כדבריו.
בדרך שלו להצלחה הוא בנה צוות מנצח של 10 עובדים, טבחים ומלצרים שמעבר להיותם עובדים במסעדה, אוחזים בסטטוס של בני משפחה – והם עובדים במסירות במקום מהפתיחה ועד לימים אלה.

מנת דגים מרעננת שמגישה המסעדה
מנת דגים מרעננת שמגישה המסעדה

מנת הדגל

במסעדת הנחל 120 מקומות ישיבה וניתן לערוך בה גם אירועים. בתפריט תוכלו למצוא מנות מפתות שיפתחו לכם חיש מהר את התאבון. בין היתר תוכלו להתענג על מנות בשריות "על האש", דגים טריים, חומוס עם ארומה מזרחית אותנטית, פלטת סלטים רעננה וצבעונית עם נוכחות של כל ירקות העונה, תבשילים פיקנטיים, מג'דרה, פלאפל, “פריקי" (חיטה), ממולאים ממכרים משלל סוגים וכמובן אל תוותרו על מנת הדגל: צוואר טלה ממולא באורז. לשם הידיעה, תהליך ההכנה של מנה זו אורך כיום שלם, לא פחות, והמתכון אגב, סודי. עדווי מתגאה שחלק ניכר מהמנות מתבססות על מתכונים שליקט מבית אמא ומהמשפחה וכן שבתוך התפריט יש מנות מזינות ובריאות רבות, עם שימוש בחומרי גלם ופרודקטים איכותיים. במסעדת הנחל התאימו את התפריט לכל כיס, וזאת החל מ-70 שקלים למנה עסקית מפנקת ביותר – ועד מנות יקרות יותר. מעבר למגוון העצום המנות גם מוגשות באסתטיות ובנדיבות מרשימה כך שאין מצב שלא תצאו שבעים.

"אני לא יודע לעשות משהו אחר מלבד המסעדנות", אומר עדווי לסיום בהתרגשות וחיוך, "יש לי תחושת סיפוק מדהימה כשהמסעדה מצליחה. את כל הדרך הארוכה שעשיתי בחיים עשיתי לבד, עם המון אמונה, כוח רצון וכנראה גם כשרון שקיבלתי. זה גם נותן לי את הכוח והדרייב להמשיך ולהצליח".

מנת הדגל של מסעדת הנחל
מנת הדגל של מסעדת הנחל