הטור הכלכלי: אחרי החגים- מחשבים מסלול מחדש

לקראת סוף השנה שמתקרבת עליזה פרץ, מאמנת אישית ויעצת עסקית, בטור אישי מענקה לכם מספר טיפים שיעזרו להתכונן בעסקים שלכם לקראת השנה החדשה

אחרי החגים שוב הגיע ונותרו לנו חודשיים לסוף שנת 2019. האם חלקכם עצרתם לרגע וחשבתם מה אתם רוצים שיקרה בעסקים שלכם בשנה הבאה – 2020.
עצרתם לרגע לשאול מה המחירים שאתם משלמים על אי תכנון נכון של השנה הבאה? עצרתם רגע לשאול את עצמכם האם זה שווה להתנהל בצורה כזו לא אחראית ולא מתוכננת? עצרתם לרגע לשאול עד מתי תמשיכו לתת לשוטף לשטוף אתכם? מה המחירים האישיים והפיננסיים שאתם משלמים כאשר אתם לא מתוכננים ולא פועלים ע"פ יעדים ומטרות מוגדרות מראש. עצרו – חשבו מסלול מחדש, התחילו את השנה היהודית החדשה בעוצמה?

• איך עושים זאת 

קבלו כמה טיפים שיעזרו לכם לבנות עסק מצליח עם שורת רווח גבוהה.
ראשית, בדקו שהמוצרים והשירותים שלכם מתומחרים נכון ושאתם לא מוכרים במחירים נמוכים. דבר שני הכינו תחזית עסקית מדויקת – מה ההכנסות המבוקשות כל חודש, כמה מוצרים שירותים אתם מוכרים בכדי להגיע להכנסה זו, האם יש לכם  מוצרי פרימיום? האם אתם יודעים מה המוצרים שעליהם שורת הרווח הכי גבוהה?


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


דבר שלישי – כתבו את ההוצאות השותפות והמשתנות שלכם, תכננו תקציב שיווק, בצעו התייעלות בהוצאות, ונהלו את התשלומים לספקים שמותאם לתקבולים מהלקוחות שלכם.
בכדי שתצליחו בתוכנית הפעולה העסקית שלכם עליכם לשלוט במספרים החכמים של העסק, להבין דוח רווח והפסד, לבנות תזרים מזומנים שתואם את ההכנסות וההוצאות החודשיות, ולקחת מחשבון תשלומים כמו הלוואות שלקחתם להשקעה בעסק. ישנם הוצאות שאינן קשורות באופן ישיר להוצאות העסק. הצלחה עסקית זה לא הוקוס פוקוס – הצלחה עסקית היא מתוכננת, מדויקת ומבוקרת.