הטור הכלכלי: מה לחשבון נפש וחשבון פיננסי?

עליזה פרץ, מאמנת אישית ויעצת עסקית, ממליצה במדור הכלכלי לבצע חשבון נפש לאחר שעבר רבעון מהשנה העברית הנוכחי, דוח רווח והפסד שנתי, מה הרווחתי או הפסדתי בעסק, כמה כסף הכנסתי לעסק ומה נשאר בפועל באמת?

שנה אזרחית חדשה היא הזדמנות נוספת לבצע חשבון נפש לאחר שעבר רבעון מהשנה העברית הנוכחית. לא סתם אומרים  "חשבון נפש" – מלשון חישוב, התחשבות, בדק בית אישי.
תחילת השנה האזרחית החדשה מסמלת את סיום שנת הכספים הקודמת, דוח רווח והפסד שנתי, מה הרווחתי או הפסדתי בעסק, כמה כסף הכנסתי לעסק ומה נשאר בפועל באמת?
באותה הזדמנות חשוב גם לבדוק מה הרווחים ומה ההפסדים שאנחנו משלמים כתוצאה ההתנהלות העסקית שלנו וזה אומר לא רק נתונים פיננסיים, אלא גם נתונים אישיים, חשבון נפש, מחירים שאנחנו משלמים כבני זוג, כהורים, כחברים.
הרבה מאוד  בעלי עסקים שרויים בלחצים, חוסר שקט נפשי, נדודי שינה, מחשבות על איך סגור את החודש?
האם לצאת להשקעה או לא? קבלת החלטות גורליות שמשפיעות באופן ישיר על בריאות הגוף והנפש, לחצים של ניהול העסק לעתים משפיעים על התקשורת שלנו עם השותפים שלנו, בני המשפחה והקרובים לנו.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כאשר אנחנו נמצאים כל היום בעסק ולא מפנים זמן איכות לזוגיות, למשפחה ולעצמי, אנו חשים תסכול מתמיד, לכן כדי שעסק ישפר את איכות החיים – זמן פנאי, זמן איכות משפחתי ויגדיל את רמת החיים מבחינה חומרית – סיבבת מגורים, חופשות ובאיזה רכב נוהגים, חשוב להתנהל בתוך מסגרות ברורות ומדויקות, להכיר את כל המספרים של העסק, לייצר שגרות עבודה יזומה ושגרות עבודה לשוטף, לבנות מערכת יעדי מכירות שמובילה לגידול במחזורים ולתמחר נכון את המוצרים כדי ששורת הרווח תגדל.
כאשר עסק מנוהל נכון זה גורם מספר אחד ליצירת שקט נפשי, ודאות פיננסית ויכולת לצאת לחופשות מתוכננות מראש עם המשפחה והחברים.
ששנת 2020 תהיה השנה של הפריצה שלכם. הצלחה עסקית זה לא הוקוס פוקוס אלא בניית תכנית פעולה שמובילה לסדר במספרים של העסק.