הטור הכלכלי: הכנות לסוף שנה ותכנון השנה הבאה

בעלי עסקים, קבלו 6 טיפים מנצחים מעליזה פרץ, מאמנת אישית ויעצת עסקית , שיעזרו לכם לסיים את השנה "חזק" ולעשות הכנות לשנה הבאה

חודש נובמבר הגדוש בקניות, עם חגיגת ה"בלאק פריידי", העלה את המחזורים העסקיים לעסקים שהשתתפו בחגיגה. עתה הגיע דצמבר כמו כל בשנה ועלינו להיערך אליו כנדרש.
מתוקף זאת יש לבצע מספר פעולות על מנת לסיים חזק את השנה ולהתחיל עוד יותר חזק את השנה החדשה.

אז מה עלינו לעשות?

  1. תשלומים לקרנות השתלמות על מנת להינות מהטבה של החזרי המס ובנוסף כך נוכל לחסוך כסף לתקופת הפנסיה, להתחדשות או להשקעה עתידית .
  2. תשלומים לקרנות הפנסיה – כיום יש חוק שמחייב אותנו לדאוג לעתיד שלנו וגם עצמאים צריכים להפריש כספים לקרן הפנסיה, לכן עליכם לבדוק מה ההכנסה החייבת ולבצע את פעולה ההפקדה. (תחסכו לכם קנסות, שלמו על פי החוק).
  3. מערכת יעדי מכירות – תתכננו את החודש נכון כך שתוכלו להשלים את המכירות במידה ונוצרו פערים. גם אם השגתם את היעדים תגבירו עוד יותר, כך שתוכלו לסיים את השנה עם שורת רווח גבוהה. תבצעו עם הצוותים מרתון מכירות, הפנינג, תתגמלו ותחגגו את סוף השנה.
  4.  בניית תחזית עסקית לשנה הבאה – שבו ותגדירו מה סך ההכנסות אותן אתם רוצים לבצע בשנה הבאה. בדקו את המחירים של המוצרים /שירותים ושאכן תמחרתם נכון.
  5. בניית תקציב שיווק לשנה הקרובה – מדיה חברתית, השתתפות בכנסים, סרטונים ועוד, תהיו תמיד על המפה, תפיצו את הבשורה שלכם לכולם. בנו שיטה מנצחת והגיעו לכמה שיותר לקוחות.
  6. בנו תחזית פיננסית ותזרים מזומנים חזוי לרבעון הראשון של השנה הקרובה. תכנון פיננסי הוא כלי שחובה לכל בעל עסק, ואי אפשר לנהל עסק מבלי לשלוט במספרים החכמים של העסק.

סיימו שנה בצורה הכי מיטבית ותתחילו את השנה הבאה עם תכנון נכון, עוצמה ותשוקה.