הטור הכלכלי: למה לדעתכם עסקים נסגרים? 

הטור הכלכלי של עליזה פרץ, מאמנת אישית ויעצת עסקית: מהי הנוסחה להגדיל את המכירות גם שיש מיעוט לקוחות? קראו שני סיפורים שונים על הצלחה עסקית מזוויות שונות

השבוע רציתי לתקן את השעון שלי. אז חיפשתי חנות לתכשיטים שנהגתי להיכנס אליה ולהפתעתי לא מצאתי אותה. שאלתי עובר אורח  מה קרה? היכן השען? אז הוא סיפר שהשען סגר, מכיוון שלא הצליח לעמוד בתשלומי השכירות ולא היו מכירות.
כמעט שנה לא הגעתי למרכז העיר עפולה, ומה שמאפיין את השדרה של פעם, שיש תחלופה של בעלי עסקים. מסעדות שנפתחו והספיקו להיסגר, חנויות ותיקות גם נסגרו, אנשים פותחים, משקיעים ואחרי תקופה קצרה יחסית נגמר התזרים מזומנים. השלב הבא הוא כבר לסגור. אז למה זה בעצם זה קורה?
לפני שאפרט את הנוסחה להצלחה עסקית, אשתף אתכם בשני סיפורים של בעלי עסקים, שפגשתי בדרך לחפש שען.
אחד מנקודת מבט חדשנית והאחר מנקודת מבט דתית. מאוד סקרן אותי לדעת איך הם שורדים? מה עושים שאין לקוחות שמסתובבים ברחוב כמו פעם, כשהאנשים לא מגיעים לעיר, איך הם מצליחים להגדיל מכירות?
הצעיר מבניהם ענה שכבר מזמן העסק שלו עובד גם בחנות אונליין באינטרנט ומשם מגיעים רוב ההכנסות, והוא כבר 18  שנה עובד ונהנה. השני דבר איתי על אמונה דתית שלמרות התחרות הפרנסה בסוף משמים והלקוחות בוחרים לקנות אצלו, השירות , האמינות  חווית הלקוח הם חלק מהבידול שלו , וגם בעל העסק הזה כל כך מרוצה. מקסים, נכון?


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


חברים יחד עם זאת שיש אמונה והיום כולם קונים באונליין, חייב להבין שלנהל עסק זה לא הוקוס פוקוס. אם כבר החלטת לפתוח עסק, לקחתם הלוואה מהבנק, עשיתם מיתוג, השקעתם בנראות של המקום, תשקיעו בעצמכם ותלמדו לנהל עסק.
חוקי המשחק הם אחרים ממה שאתם חושבים שאתם מכירים. תבנו מספר תרחישים, תחזית אופטימית ריאלית, תחזית שחורה ותחזית ורודה. ברגע שלא תתכננו נכון ולא תייצרו לכם אורך נשימה מבחינה פיננסית, ברגע הראשון שלא תעמדו ביעדים והתזרים יהפוך לשלילי, הברזים בבנק נסגרים והדרך לשלט סגור קצרה מאוד.
אז אם  אתם רוצים  להגשים חלום ולהקים עסק תבנו- תוכנית עסקית ותחזית פיננסית עם מנגנון מכירות. לא יודעים לבד, לא חסר אנשי מקצוע שילוו אותם בדרך להצלחה העסקית. רק תבחרו נכון.

ט"ו בשבט שמח ופורח