פותחים את הבית

"בית-מופע-קהל": פסטיבל "צבעי יסוד" "יצבע" את עמק יזרעאל עם מגוון מופעים בבתי תושבי האשכול המזרחי. צילום: רוני פרל

האשכול המזרחי הינו יוזמה של המועצה האזורית עמק יזרעאל שמטרתה ליצור שיתופי פעולה בתחומי קהילה ותרבות עם המועצות השכנות: בוסתן אל מרג', גליל תחתון וכפר תבור.
פסטיבל צבעי יסוד: בית-מופע-קהל, נוצר ביוזמתם של תושבים מעין דור ולראשונה מתקיים בשיתוף פעולה עם האשכול. בפסטיבל אנשים מקהילות האשכול פותחים את ביתם ומארחים יוצרים ואמנים מתחומים שונים, עם שפע של מופעים תיאטרליים, מוזיקליים, הרצאות ועוד, למבוגרים וילדים.
המרחב הביתי הוא חלל שבו יכולות להתקיים אינסוף אפשרויות למפגש תרבותי-חברתי מסוג אחר שהופך את המופע לחד פעמי ואינטימי. הפסטיבל מתקיים הודות לאנשים שפותחים את ביתם למופעים ולצוות מתנדבים מכל הישובים שעומל על הקמתו. מחיר הכרטיס למופעי הבית בפסטיבל משתנה וכולו עובר לאמנים. זהו פסטיבל שהוא תוצרת מקומית וזו חגיגה תרבותית – אמיתית.

• "כל בית מעניק במה לתכנים והופך להיות שותף אמיתי בפסטיבל"

סיון זיו-וינד מעין דור, יוזמת, ושותפה לצוות הפקת הפסטיבל הדגישה וציינה כי המארחים של האירועים הם הלב והמרכז של המיזם התרבותי המסקרן: "בעין דור נערכים כבר מספר שנים אירועים תרבותיים וחברתיים שמתגלגלים ומתפתחים. באירועים הללו אנשים מקהילת עין דור פתחו את ביתם ולבם, וארחו אמנים ויוצרים מז'אנרים שונים מכל רחבי הארץ.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


פתיחת הבתים מאפשרת מנקודת ראותי ליצור חוויה תרבותית-חברתית וחינוכית אחרת וכך גם נוצרים חיבורים יפהפיים- עם תרבות מקומית מקורית ואמיתית", אומרת סיון, "כל בית מעניק במה לתכנים והופך להיות שותף אמיתי בפסטיבל. כך הוא גם משפיע על השיח ומטשטש את הגבולות בין המרחב הפרטי – לציבורי. התהליך המיוחד הזה יוצר חוויה ייחודית בפני עצמה. המופעים הללו גם יוצרים מפגשים חד פעמיים, עם קהל שונה, והם ייראו אחרת בכל בית ובית מארח – שזה יפה ודינאמי בפני עצמו. ההתרחבות של הפסטיבל ושיתופי הפעולה מייצרים גם עוד הזדמנויות במרחב התרבותי שלנו ואני נרגשת לראות את זה קורה".

• "יש פה אנשים שפותחים את ביתם – הלכה למעשה"

"המטרה בקיום הפסטיבל הוא ראשית לחבר בין אנשים ולפתח את האזור ברמה התרבותית – תוך כדי יצירת קהילתיות ושיתופי פעולה", אומרת מיכל ניר ארבץ, מנהלת אשכול היישובים המזרחי במועצה, "יש מאחורי הפסטיבל הזה המון אנשים ומתנדבים שראויים לכל הערכה. הכל התחיל מהרעיון הראשוני של סיון שבת ותושבי האשכול – ומשיתוף הפעולה של קיבוץ עין דור, שם נערכו בשנה אשתקד הפסטיבל באותו קונספט והם למעשה העניקו לנו את הפלטפורמה. הפסטיבל מתאים לקהלי יעד רחבים, החל מילדים ועד מבוגרים שיוכלו להינות ממופעי שירה ואופרה. הפסטיבל יכלול מופעי נישה בו ייקחו חלק אומנים מקומיים שהענקנו להם מקום מרכזי ובמקביל מופעים והופעות של אומנים מוכשרים מחוץ לאזור. יתקיים גם מופע סטנד- אפ, פואטרי סלאם ועוד. הייחודיות היא שיש פה אנשים שפותחים את ביתם – הלכה למעשה- ומארחים את האומנים בכדי לייצר פה תרבות אחרת, אינטימית, כזו שמאפשרת לצרוך במרחק נסיעה של כמה דקות או אפילו ללכת ברגל בכדי לצפות במופע כזה או אחר".

דן תורן. צילום: רוני פרל
דן תורן

• מדן תורן- לאופרה

הפסטיבל יימשך לאורך שלושה ימים: בין ה-27 ל-29 לחודש פברואר. ביום חמישי, ה-27 לחודש ייערכו האירועים הבאים: יעל תלם במופע מוסיקלי  לילדים והורים, שיח עם הבמאי שאדי חביב אללה והקרנת הסרטים "נדנדה" ו"עץ הכלה", רגאיי ישראלי מכל הזמנים, מפגש מוזיקלי עם היוצר והזמר דן תורן, ומופע סטנד אפ של קרן בק פוגל: "אין החזרות" על אמהות, גירושין, דייטינג ועוד.
ביום שישי יתקיימו האירועים הבאים: יובל וייסקופף מקבלת את השבת- מופע של שירים יפים עם קריצה. כשכרמן פגשה את אנדריאה בוצ'לי -מופע אופרה למבוגרים עם שירלי הוד. "בפני עצמי"- מופע אינטימי עם היוצרת והזמרת לימור בלס, inAbell- מוסיקת צ'יל אאוט במופע אזניות של ענבל נצר. עוד ביום שישי: "מה זה אם לא אהבה" התאגיד- מופע טריו מוזיקלי מקורי אקוסטי, ומופע סולו אקוסטי של עפר עמיחי.
ביום שבת הפסטיבל ייפתח במופע "פיות וחיות היער". בהמשך היום: "לקוף יש בעיה" מופע סיפור בתנועה- דנה הרשקוביץ. עיר העכברים- הצגה מבית תיאטרון עלמא, ״ציירים גדולים מספרים סיפורים״ עם דליה ברזילאי, ספיישל אהבה- פואטרי סלאם עם אריק אבר ותומר בר ומופע אקוסטי של HaBitels הביטלס.
פרטים נוספים באתר המועצה.