פורים: עשרות חזיזים ונפצים נתפסו בעפולה ע"י המשטרה ומשרד הכלכלה

במגדל העמק ונצרת עילית ערכההמשטרה ביקורות וחיפושים בשיתוף נציגי משרד הכלכלה – ולא נתפס דבר. תמונת ארכיון: דוברות המשטרה

משטרת ישראל נערכה לקראת אירועי חג הפורים שהתקיימו ברחבי הצפון החל מיום שני וימשיכו במהלך סוף השבוע הקרוב. מאות שוטרים, מתנדבים ולוחמי משמר הגבול מיחידות המשטרה השונות, נוטלים חלק באבטחה, בשמירה על הסדר הציבורי ובהזרמת התנועה, למען בטחונם ושלומם של אזרחי ישראל בימי החג. מערך התנועה של משטרת ישראל יפעל באופן מוגבר לאורך כל ימי החג, בדגש על נוכחות בצירים הבין- עירוניים, זאת בכדי למנוע שיבושים ועומסי תנועה ככל שניתן.
במהלך ימי החג, משטרת ישראל תגברה את האבטחה והפעילות הסמויה והגלויה, בדגש על מוקדי הבילוי והאירועים המרכזיים, ופעלה גם למניעת אלימות ותופעות פשיעה שונות. כמו כן, בסופש תתוגבר האכיפה בעסקים טעוני רישוי, בדגש על מניעת מכירת צעצועים מסוכנים ואלכוהול לקטינים.

לקראת חג הפורים, נערכה פעילות הסברה מוגברת בבתי ספר ובגנים אודות השימוש בצעצועים מסוכנים והסכנות הטמונות בהם. לבתי ספר רבים ברחבי הצפון, הגיעו שוטרים קהילתיים על מנת להגביר את מודעות הילדים לנושא והסכנות הטמונות בו, בשיתוף עם סגל החינוך בבתי הספר.
מעבר לפעילות הסברה והגברת המודעות בקרב הורים ובני נוער, במהלך השבועות האחרונים ערכה המשטרה בכל רחבי הארץ פעילות אכיפה מוגברת וממוקדת בשיתוף משרד הכלכלה, למניעת שיווק והפצת צעצועים מסוכנים בדגש על מוכרים ומשווקים, בעלי עסקים ופרטיים. מבצעי אכיפה אלו הובילו לתפיסתם של פריטים מסוכנים רבים ומנעו את מכירתם והפצתם לציבור הרחב במטרה לשמור על שלום הציבור, בטחונו ובטיחותו,בדגש על קטינים ובני נוער.

בעפולה בוצעו ביקורות ב-12 בתי עסק ובבית עסק אחד נתפסו עשרות חזיזים ונפצים. בעל העסק נחקר והפריטים נתפסו על ידי נציגי משרד הכלכלה. במגדל העמק ונצרת עילית בוצעו ביקורות וחיפושים בשיתוף נציגי משרד הכלכלה – ולא נתפס דבר.

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|