פורחת: שקד דהן מעפולה תשרת בלהקה צבאית

דהן, בוגרת מגמת מוזיקה בתיכון והקונסרבטוריון העירוני בעפולה התבשרה השבוע כי תגשים את חלום ילדותה לאחר שהתקבלה ללהקה צבאית. ולצעירי עפולה היא אומרת: "תציבו מטרה, תאמינו בעצמכם ואל תוותרו". צילום: אלבום פרטי

אחת מתכניות המצוינות המוצלחות יותר שהוטמעו במערכת החינוך העירונית הייתה "עיר מנגנת" שהעניקה לכל ילד וילדה את האפשרות לבחור כלי נגינה וללמוד מוזיקה, אותה ייסד ראש העיר הנוכחי אבי אלקבץ בקדנציה הקודמת שלו. גם היום, שנים אחרי שהושקה, ממשיכה עפולה לקטוף את פירות ההצלחה של אותה תכנית.
רק בחודש האחרון קטפו להקות של הקונסרבטוריון העירוני הפועל במסגרת רשת המתנסים העירונית "שחקים" את המקומות הראשונים בשלוש תחרויות מקוונות בינלאומיות והשבוע התבשרו כי שני בוגרים של התכנית והקונסרבטוריון התקבלו לתזמורת ולהקה צבאית.
מי שהתבשרה לאחרונה כי התקבלה ללהקה צבאית לאחר תהליך מיונים ארוך היא שקד דהן מעפולה. את צעדיה הראשונים בעולם המוזיקה החלה כבר בכיתה א' כאשר הוריה החליטו לשלוח אותה ללמוד כינור ופסנתר אך כאשר הגיעה לחטיבת הביניים שם למדה בכיתה מוסיקלית החליטה להתמקד בשירה. באופן טבעי המשיכה למגמת מוזיקה בתיכון ובמקביל, היא למדה בקונסרבטוריון משך 6 שנים, כחברה בלהקת צעירי עפולה.
"בית המוסיקה עזר לי לפתח את הביטחון העצמי שלי על במה ובכלל, בזכות ההכוונה של יורם צדוק המנהל המוסיקלי שמלווה אותי ב6 שנים האלו, ושי חיים המורה שלי לפיתוח קול לא הייתי נמצאת איפה שאני היום, הם לימדו אותי להופיע ולהגיש שיר בצורה הנכונה ובערך את כל מה שאני יודעת" פרגנה שבוע דהן למוריה.
לפני כשבוע, כאמור, קיבלה את הבשורה המשמחת עליה היא חולמת מאז היותה ילדה על כך שהתקבלה ללהקה צבאית. "מדובר ביום מיונים ארוך ומתיש. היו שני שלבים למיון, בשלב הראשון כל מתמודד עולה לשיר שיר שבחר, ובשלב השני עיבוד לשיר שהיינו צריכים ללמוד, בסוג של סימולציה של להקה צבאית עם חיילים. את התשובה קיבלתי בהודעה לפלאפון אחרי חודש בערך. בימים אלה אני ממתינה לשיבוץ ללהקה" סיפרה דהן על הליך המיון והוסיפה טיפ לבנות שחולמות לעשות מסלול דומה: "אני מציעה לכל אחת שרוצה להתקבל ללהקה צבאית לצבור כמה שיותר ניסיון על במה ולהגיע עם המון ביטחון. תציבו מטרה, תאמינו בעצמיכם ואל תוותרו".