פוענח הרצח המחריד בקטטה ההמונית בנצרת

לאחר חקירה אינטנסיבית שהתנהלה בשבועות האחרונים ביחידה המרכזית של מחוז צפון הוגש כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד מוראד סעאדי בן 35 תושב נצרת על ידי פרקליטות מחוז צפון, בגין הריגתו של המנוח עמאר עלא ד'ין לפני כחודש

סכסוך משפחות: בתאריך 2.6.17 בשעות הצהריים המאוחרות התקבל דיווח במוקד 100 של משטרת ישראל על 3 פצועים מקטטה שפונו לבית החולים האיטלקי בנצרת אחד פונה במצב אנוש ושניים נוספים פונו במצב קל – בינוני.
כוחות משטרה שהגיעו למקום הקטטה הפרידו בין הניצים ותוך כדי התקבלה הודעה כי הפצוע האנוש מת מפצעיו בבית החולים ומותו נקבע על ידי הרופאים.
מחקירת זירת האירוע עלה כי במקום התפתחה קטטה בין שתי משפחות הגרות בשכנות בשכונת סאפאפרה בנצרת כאשר הרקע לכך הוא בריונות.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עוד התגלה בחקירה כי הנאשם ששב מבית החולים עם אשתו ובנו התינוק שנולד, הבחין בקטטה, עלה לביתו הצטייד בחרב שאורכה כמטר והגיע אל מקום הקטטה כשהוא מניף את החרב לכל עבר בד בבד נתקל במנוח שהחזיק בידו אלה, במהלך ההתקוטטות ביניהם הנאשם הניף את החרב וכרת את ידו הימנית של המנוח עמאר עלא א'דין כמעט באופן מלא,שבעקבות זאת התמוטט ופונה לבית החולים האיטלקי ושם נקבע מותו כתוצאה מאיבוד דם רב. לאחר מכן הנאשם נמלט מהמקום ורק לאחר 3 שבועות הסגיר עצמו לידי המשטרה.


רק במהלך השנה האחרונה 2016 במחוז משטרת הצפון ארעו 23 מקרי רצח 18 מהם בחברה הערבית, 13 ממקרי רצח אלו פוענחו והוגש בהם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד אותם עבריינים המבצעים פשע נתעב כנגד הקורבן, משפחתו והחברה כולה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בהמשך החקירה התברר כי שתי המשפחות השכנות התעמתו והתקוטטו חודשיים קודם לכן בשל  סירובה של משפחת סעאדי לשלם פיצויים למשפחת עלא ד'ין בעקבות פגיעה של סוס באחד מבני משפחת עלא ד'ין בזמן שאחד מבני משפחת סעאדי רכב עליו.
במסגרת קטטה זו נעצרו 7 חשודים ובהמשך הוסכם על סולחה בין הצדדים, שלא החזיקה זמן רב עד לקטטה בה קיפח את חייו עמאר עלא א'דין ז"ל בן 33.
לאחר חקירה מורכבת ויסודית במהלכה למעלה מ-60 אנשים חלקם עדים וחלקם חשודים תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים, בפרק זמן קצר מאד של חודש ימים, גובשה תשתית ראייתית כנגד הנאשם בגין הריגתו של עלא ד'ין.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


ממשטרת ישראל נמסר כי היא  משקיעה מאמצים רבים בחקירות רצח והריגה במטרה להביא את אותם עבריינים לדין. רק במהלך השנה האחרונה 2016 במחוז הצפון ארעו 23 מקרי רצח 18 מהם בחברה הערבית, כאשר 13 ממקרי רצח אלו פוענחו והוגש בהם כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים כנגד העבריינים.
עוד נמסר כי משטרת ישראל במטרה לתת שירות לאזרח בדגש על המגזר הערבי, הקימה 3 תחנות משטרה חדשות בכפר כנא, מג'דל כרום וטמרה. וארבעה נקודות משטרה ביניהם: מנדא, דבוריה – אכסאל, מע'אר וטובא.