נתפסתם ללא ביטוח חובה כחוק? דעו אלו המשמעויות

ביטוח חובה כשמו כן הוא, זהו ביטוח חובה על פי החוק. על המשמעויות במידה ונתפסת ללא ביטוח כזה, מפרטת שרון גליק בטור האישי

נסיעה ללא ביטוח חובה הינה בלתי חוקית ומהווה עבירה. לרוב, העונש הנגזר על נהג ללא ביטוח חובה יהא קנס כספי משמעותי אשר מטרתו להתריע נהגים מפני נהיגה ללא ביטוח. על פי "פקודת ביטוח רכב מנועי", אסור לנהוג ברכב שאינו מבוטח בביטוח חובה.
כמו כן, כאשר שוטר עוצר נהג בשל עבירות אחרות שבצע והתברר כי אין בידי הנהג ביטוח חובה, העבירה מצטרפת לעבירות האחרות ומחמירה את דינו של הנהג כאשר יורשע.
למעשה, כל עבירת תנועה הופכת לחמורה יותר ללא פוליסת החובה. המשמעות אקוטית ועשויה לעיתים היות ההבדל בין נקודות לחובת הנהג ברישיון הרכב, לבין שלילת הרישיון.
פוליסת ביטוח החובה תקפה רק כאשר מתקיימים התנאים הקבועים בה. אי לכך, נהיגה בזמן פסילה הינה באופן מיידי גם נהיגה ללא ביטוח.
מטרת הביטוח- ביטוח חובה הוא ביטוח לנזקי גוף אשר עלולים להיגרם לנהג או לנוסעי הרכב ו/או הולכי רגל באירוע תאונת דרכים בהתאם לתנאי החוק.
ביטוח החובה מכסה עלויות הוצאות רפואיות, פיצוי על אבדן השתכרות ופיצויים על סבל וכאבים כתוצאה מן התאונה.


במקרה של תאונת דרכים ללא ביטוח חובה יש להבחין בין הנהג לבין מעורבים אחרים בתאונה. כל מקרה נבחן לגופו ולא אחת המצב איננו אבוד מראש, למרות הנתונים ההתחלתיים הנראים "בעייתיים" ממבט ראשון


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• הנהג

נהג  אינו זכאי לתבוע פיצוי, אלא אם יעמוד בשלושה תנאים בחוק אשר יאפשרו לו לתבוע את קרנית.

נוסעים או הולכי רגל

יוכלו להגיש תביעת פיצויים כנגד קרנית אשר הינה קרן ממשלתית לפיצויי נפגעי תאונות דרכים.
יוער כי כאן הנהג ממשיך להסתבך היות ולקרנית הזכות לשוב בתביעת שיפוי כנגד הנהג אשר נהג ללא ביטוח חובה.
חומרת המקרה ועברו של הנהג על הכביש ייקבעו, במידה רבה, מה גובה הקנס אשר יידרש הוא לשלם. אין לזלזל בגובהו של קנס זה, שעלול להגיע לעשרות אלפי שקלים.
לעיתים רחוקות, הרי שעבירה זו תגרור גם שלילת רישיון מהנהג. הדבר קורה בעיקר כשמדובר בעבירה חוזרת, דהיינו, מקרה נוסף בו נתפס הנהג כשאין באמתחתו את ביטוח החובה הדרוש.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• אי התייצבות לזימון ביהמ"ש לתעבורה משמעה הודעה באשמה

זימון אל הערכאה המשפטית הרלוונטית שהיא לרוב בית המשפט לתעבורה כמעט בלתי נמנע. התייצבות למשפט זה נדרשת מהנהג ובמידה ולא יגיע הדבר ייחשב הודעה באשמה.
חשוב להבחין כי כל מקרה נבחן לגופו ולא אחת המצב איננו אבוד מראש, למרות הנתונים ההתחלתיים הנראים "בעייתיים" ממבט ראשון. לדוגמא, עובד אשר נהג ברכב המעביד מבלי לדעת שהרכב איננו מבוטח עבורו או נהג אשר פוליסת הביטוח שלו בוטלה מבלי שהוא ידע על כך או כאשר פוליסת הביטוח לא "קוימה במלואה".
במידה ואתם מואשמים בנהיגה ללא ביטוח חובה, מומלץ לפנות בהקדם לקבל ייעוץ משפטי היות וניתן להתמודד עם עבירה זו במגוון אפיקים ולעיתים, גם רכב אשר לא היה מבוטח, עדיין לא מדובר בעבירה.

אנו כאן לרשותכם ונשמח לסייע לכם למצות את זכויותיכם.

אין באמור לעיל להוות תחליף לקבלת ייעוץ משפטי.

 

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|

גיוס חרדים לצה"ל – מהלך משפטי ראוי, האמנם?  

|