ערנות מנעה אסון גדול בכינרת: אב ובנותיו חולצו לאחר שנפלו מאופנוע ים

ערנותו של אדם שהבחין באופנוע ים ללא רוכבים במרחק מהחוף הצילה אב ובנותיו שנפלו מהמאופנוע ים והתקשו לחזור אליו בשל הרוחות העזות והגלים הגבוהים חולצו על ידי השיטור הימי. צילום: שיטור ימי כינרת

אסון גדול נימע אמש(27/6) בזכות ערנותו של אזרח שהבחין באופנוע ים במרחק של 2 ק"מ מהחוף ללא רוכבים, מקו החוף של מועדון ים כנרת-בצפון מזרח האגם, ודיווח על כך למוקד 100 של המשטרה.
שוטרי השיטור הימי שקיבלו את הקריאה, פעלו בזריזות לאיתור מיקומו של אופנוע הים ולמיקומם של הרוכבים. תוך דקות ספורות במרחק של 700 מטר מאופנוע הים אותרו וחולצו הרוכבים, אב ושתי בנותיו בגילאי 10 ו-13, כשהם חגורים בחגורות הצלה.
האב סיפר שבשל הגלים הגבוהים והרוח המערבית החזקה לא הצליחו לשוב לאופנוע הים אשר נסחף במהירות הרחק מהם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


משיטור ימי כנרת ביקשו בהזדמנות זו לחדד לנופשים באגם הנחיות מצילות חיים: ש לגלות אחריות אישית להיכנס למים בחופים מוכרזים בלבד ובשעות פעילות שירותי ההצלה, אין להיכנס לעומק המים עקב סכנת היסחפות, אין להכנס למים על גבי אמצעי ציפה: אבובים, סירות גומי או מזרוני ים עקב סכנת היסחפות, מומלץ להשאיר בחוף חבר צופה עם טלפון למקרה של מצוקה, ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד (בדגש על ילדים קטנים) אלא בלוויית אדם נוסף, לעוסקים בספורט ימי (גלשנים, מצנחים, אופנועים וכו') – במשך הפעילות יש להיות חגורים בחגורת הצלה, למפליגים באגם הכנרת – יש להצטייד בטלפון נייד בשהייה ממושכת ובכל בעיה או סכנה יש לדווח בהקדם האפשרי למוקד 100 של המשטרה.