ערב המוקדש לרפואת נשים התקיים במרכז בריאות האישה כללית בנצרת עילית

המשתתפות האזינו בעניין להרצאתו של ד"ר אברהם טפר, מומחה ברפואת נשים ומנהל המרכז לבריאות האישה

צוות מרכז בריאות האישה במרפאת כללית נצרת עילית ערך ערב מרתק לכבוד נשים "באמצע הדרך" בהשתתפות נציגות מכובדת של נשים. בראשית הערב, צוות המרכז קיבל בברכה את המשתתפות וסקר את השירותים הרפואיים והפעילות הענפה לקידום בריאות ולאורח חיים בריא שהצוות מבצע במרפאה. המשתתפות האזינו בעניין להרצאתו של ד"ר אברהם טפר, מומחה ברפואת נשים ומנהל המרכז לבריאות האישה, שדיבר על "מיניות בגיל המעבר", נושא שנוגע לכל אישה וזוג בגילאים בהם קיים קושי בלשתף אנשי מקצוע ולרוב, גורם למבוכה.

בהמשך הערב, תמר ברוקנר, פיזיותרפיסטית בכירה, מומחית בטיפול בבעיות עקב רפיון שרירי האגן, הסבירה לנשים שבקהל על השיטות השונות לטיפול בהפרעות בדליפת שתן, צניחה של דפנות הנרתיק ומכלול בעיות קשורות לתפקוד ותיקון בעיות נפוצות ומאוד שכיחות.

לדברי ד"ר טפר "בגיל המעבר נשים חוות שינויים הורמונליים קיצונים הגורמים לתופעות לא נעימות כמו גלי חום, עייפות, נטייה לדיכאון, עצבנות, ירידה בחשק המיני, הזעת יתר והפרעות שינה, תופעות שכיחות והסימנים לרוב מופיעים בסוף שנות ה- 40 או קצת אחרי גיל 50. הווסת נפסק בהדרגתיות עד להפסקה מוחלטת. כדי לעזור לאותן נשים להתמודד עם השינויים, ערכנו ערב שהוא כולו ערב לקידום הבריאות ברפואת נשים".

בסוף הערב, הזמין את הצוות המרפאה את המשתתפות לפנות אליהם ישירות בכל שאלה ובקשה מתוך הבנת הצרכים שלהן והתאמת השירות הרפואי הטוב ביותר שעונה על צרכיהן. המשתפות הביעו את תמיכתן והערכתן לצוות המרפאה שבחר לעלות נושא חשוב זה, לסדר היום הציבורי ולהגדיל את המודעות אליו בקרב הנשים.