עצור! מיני מעקף לפניך

במרכז הרפואי העמק הוכנסה באחרונה גישה ניתוחית חדשה "מיני מעקף קיבה", אשר הפכה מבוקשת בשל התוצאות הטובות, ההחלמה המהירה יותר ובשל סיכון מופחת לפתח סיבוכים שקשורים לניתוח. העמק הוא המרכז הרפואי הראשון בצפון שבו מתבצע הניתוח בגישה זו

ניתוחים ל"קיצור קיבה" או בשמם המקצועי ניתוחים בריאטריים, הפכו לגישה מקובלת ברפואה כטיפול בפני עצמו במחלת השמנת יתר חולנית וגם בסיבוכים שלה כגון סכרת, יתר לחץ דם, דום נשימה בשינה ושומנים בדם.

בזכות מחקרים שמדגימים את היעילות של הניתוח הבריאטרי ושביעות רצונם של המנותחים, צוברת הגישה תאוצה רבה מאד בשנים האחרונות. המודעות לכך שהשמנת יתר מלווה במחלות כרוניות מסכנות חיים, מביאה את המטופלים ואת הרופאים לחפש פתרונות יעילים וטובים יותר, אם באמצעות שמירה על תזונה ועל אורח חיים פעיל ובריא ובמקרים שהניסיונות הללו כשלו, פונים אל הניתוחים הבריאטריים המוכרים יותר כניתוחים לקיצור קיבה.


במרכז הרפואי העמק הוכנסה באחרונה גישה ניתוחית חדשה "מיני מעקף קיבה", אשר הפכה מבוקשת בשל התוצאות הטובות, ההחלמה המהירה יותר ובשל סיכון מופחת לפתח סיבוכים שקשורים לניתוח.


העמק הוא המרכז הרפואי הראשון בצפון שבו מתבצע הניתוח בגישה זו. "מיני מעקף זו שיטה אחרת לעשות ניתוח שבו עוקפים את הקיבה" מסביר ד"ר נאסר סקרן, מנהל היחידה לבריאטריה ולפרוסקופיה מתקדמת ורופא בכיר במחלקה כירורגית א' במרכז רפואי העמק.

אם בניתוח המעקף המסורתי יש שתי נקודות השקה שאותן חותכים בניתוח ותופרים מחדש, הרי שבניתוח המיני יש רק נקודת השקה אחת שנחתכת ונתפרת. "המשמעות היא שזמן הניתוח קצר יותר, פוחת הסיכון לסיבוך כגון דליפה מאזור החתך וההשקה או איחוי לא טוב של התפר וגם ההחלמה מהירה יותר.

בשיטה החדשה אנחנו בעצם מפחיתים באופן משמעותי את הסיבוכים והסיכונים כך שמדובר בניתוח יעיל ומומלץ למטופלים שהגישה הזו מתאימה להם", מסביר ד"ר סקרן. ההחלטה באיזו גישה לנתח את המנותח מתקבלת לאחר שמשקללים את כל המידע הרפואי על כל חולה ועל אורחות חייו.
"יש כמה סוגים של ניתוחים ואנו מתאימים את סוג הניתוח לכל מטופל לפי הרגלי התזונה שלו והמחלות ממנו הוא סובל". לפני עשר שנים עברה שרית ניתוח בריאטרי בגישה שהיתה מאד מקובלת בשנים ההן, ניתוח טבעת שמצר את מעבר המזון אל הקיבה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"לאחר התקנת הטבעת הגעתי למיון כמה פעמים בעקבות התייבשות וחסימות במעיים. הגעתי לד"ר סקרן והוא המליץ לי לפתור את הבעיה שנוצרה באמצעות מיני מעקף וחיי השתפרו באופן מידי. השלתי 18 קילו ממשקלי, אני כבר לא חלשה והיום אני מרגישה מצוין", היא מספרת.
גם אלבינה פורטנוי מעפולה סבלה במשך שנים מכאבי ראש ורגליים בעקבות משקל יתר ובאחרונה היא עברה ניתוח לקיצור קיבה בשיטה החדשה והשילה ממשקלה 22 קילוגרם. "היום אני אדם אחר.
ההחלמה הייתה מצוינת ואני מקפידה לאכול מה שהומלץ ומותר לי", היא מתארת בהתרגשות. "התוצאות שמדווחות מהמרכזים הרפואיים שבהם קיימת כירורגיה בריאטרית לגבי ניתוח מיני מעקף הן טובות יותר מניתוח המעקף המסורתי, ובסופו של דבר מה שחשוב לנו זה להקל על החולים ולאפשר להם להגיע לחיים טובים ומאוזנים", מסכם ד"ר סקרן.