עפים על הגלבוע: עשור לאירוע הצבעוני והמיוחד של הקיץ בישראל

הפסטיבל נפתח אתמול בבוקר במחווה מרגשת לזכרו של שלומי אייל ז"ל, מפיק הפסטיבל שהלך השנה לעולמו בטרם עת. 60 כדורי הליום לבנים (כמניין שנותיו), הופרחו לאוויר והצטרפו להקדשת מטס הכדורים כולו לזכרו של אייל ז"ל, שהיה המנוע העיקרי מאחורי הפסטיבל

עשרות כדורים פורחים מכל רחבי העולם, בשלל צורות וגוונים, ממלאים את שמי הגלבוע ומרחיבים את ליבם של אלפי המשתתפים בפסטיבל הייחודי, המתקיים זו השנה העשירית במעיין חרוד.
אתמול (שישי) בשעה 5:30 בבוקר התעוררו למעלה מ-7000 מבקרי הפסטיבל, על מנת לחזות בכדורים הפורחים העולים לאוויר, ביניהם כדור "הנסיך-צפרדע", שהוטס על ידי הטייסת הבלגית גריט ווריקה, כדור "הג'וקר", מצרפת, הכדור "חכם בשמש" מהולנד, הכדור "חגיגה של פרחים" מקרואטיה, שעושה כבוד לאמן איוואן ראבוזין, "והבטרייה של פנסוניק", המתנשא לגובה של 40 מ' ונחשב כאחד מהכדורים הצורניים הגדולים בעולם.
בנוסף לכך, חזו הצופים במופע פיילונים ייחודי, ומופע לוליינים מרהיב ומיוחד אשר בצעו תרגילי אקרובטיקה, כאשר הם קשורים לתחתית סל הכדור, לקול תשואות הקהל. עוד אטרקציה שהותירה רושם עז בקהל, הייתה כאשר 4 צנחנים (חלקם מחו"ל), ביצעו קפיצה בסיס (BASE) מכדור פורח! מדובר בספורט אתגרי במיוחד הדורשת פתיחת מידית של המצנח וזאת בשל המרחק הקצר מהקרקע.
עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע: ״עשור שאנו מכוונים גבוה. הפסטיבל הוא חוויה ייחודית המהווה כשיא לפעילות האתגרית בגלבוע, ופיתוח תרבות ותיירות אקסטרים. אנו גאים במיוחד מהמסורת שנוצרה בעקבות פעילותנו, כאשר שנה אחר שנה אנו פוגשים קהל רב החוזר לגלבוע לחוות וליהנות ממפגן אווירי יוצא מן הכלל. גם הטייסים הרבים שמגיעים מכל העולם מהווים שגרירים נהדרים לישראל כשהם חוזרים לארצם ומשתתפים בחוויה הייחודית והמרגשת בגלבוע".
הפסטיבל הבוקר נפתח במחווה מרגשת לזכרו של שלומי אייל ז"ל, מפיק הפסטיבל שהלך השנה לעולמו בטרם עת. 60 כדורי הליום לבנים (כמניין שנותיו), הופרכו לאוויר והצטרפו להקדשת מטס הכדורים כולו לזכרו של שלומי אייל ז"ל, שהיה המנוע העיקרי מאחורי הפסטיבל. אירוע זה ביקש לבטא את חסרונו, להוקיר את זכרו, וכמחווה להערכת פעילותו של שלומי, ע"י חבריו ועמיתיו להפקת הפסטיבל.