עפולה: 90 חולים מאומתים לקורונה

במקביל להפיכתה לעיר אדומה, בעירייה פועלים לצמצום מספר החולים החיוביים לנגיף. אלקבץ: ״אני מנהל מאבק עיקש על מנת שלא יחול סגר על העיר. הסברתי היום לפרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש שהמצב בשליטה". המחשה: ארכיון

הסטטוס החדש שקיבלה העיר עפולה אמש, עיר אדומה, וזאת בעקבות העלייה המספר חולי הקורונה, הפכה לנושא השיחה המרכזי בבירת העמק, ברשתות החברתיות ובמספר רב של כלי תקשורת ארציים ומקומיים.
ראש העיר אבי אלקבץ התייחס למספרים ואמר: "אנחנו ממשיכים במערכה למניעת ההתפשטות הקורונה בעיר. נכון להיום בערב יש 90 חולים מאומתים, אף אחד מהם לא מאושפז. 1218 מתושבי עפולה נענו היום לקריאה שלנו ללכת ולהיבדק. מחר יתקיים מתחם בדיקות בביה"ס 'אורט יהודה', החל מהשעה 12:00 עד 15:00 לתלמידים ומהשעה 15:00 עד 19:00 לציבור הרחב. ניתן להגיע ללא הפניה. בכל קופות החולים גם כן ימשכו הבדיקות מחר ויש צורך בהפניה למי שנבדק שם. ככל שיותר אנשים יבדקו, ככה נצליח לאתר יותר חולים ולצמצם את אחוז הנדבקים מתוך הנבדקים.
אני מנהל מאבק עיקש על מנת שלא יחול סגר על עפולה. הסברתי היום לפרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש שהמצב בעיר בשליטה, יש לנו כרגע רק 90 חולים ואגף הבקרה שלנו, שעושה עבודה נפלאה מתחילת המערכה, עוקב מקרוב אחר שרשראות ההדבקה ויודע לזהות את מקור הדבקה בקרב כל חולה וחולה. המשמעות של סגר היא קשה ולכן על כולנו כעת להתגייס למאבק ולהחזיר במהירות את עפולה להיות עיר ירוקה כפי שהייתה רק לפני שבוע. עברנו את זה כבר פעמיים ונעבור את זה שוב. ביחד".