עפולה: 8 כיתות מצוינות במתמטיקה ובמדעים נפתחו השנה

במסגרת תכנית מצוינות במתמטיקה ומדעים יזכו תלמידי חטיבות הביניים בעיר לתגבור בשעות לימוד במטרה להרחיב ולטפח את הידע במטרה להעניק להם כלים טובים יותר בתחום המדעים והמתמטיקה לקראת בחינות הבגרות של 5 יחידות לימוד. המחשה: צילום- עיריית עפולה

לא פחות משמונה כיתות מצוינות במתמטיקה ובמדעים נפתחו בחטיבות ביניים בעיר עפולה כחלק מחיבור לתכנית הלאומית למצוינות ובשיתוף "קרן טראמפ". עד כה פעלו כיתות מופת והקבצות אבל הרצון לאפשר לכלל תלמידי השכבות להשתתף בקבוצות מצוינות הוחלט במינהל החינוך העירוני לפתוח 8 כיתות מצוינות נוספות.
במסגרת התכנית הקצה השנה משרד החינוך תוספת שעות הלימוד במתמטיקה ובמדעים במטרה לסייע לתלמידים בקבוצות המצוינות החדשות בבתי הספר אורט "אורן", אורט "אלון", אורט "יהודה" ואולפנת "צביה" במסגרתן יזכו התלמידים לתוספת שבועית של שעתיים עד ארבע שעות של לימודי מתמטיקה שימושית ומדעים. התכנית מאפשרת לתלמידים מצטיינים במתמטיקה ובמדעים למצות את הפוטנציאל ולהתקדם ללימודי מתמטיקה ופיזיקה ברמה של 5 יח"ד בבגרות.
הקבוצות החדשות בעפולה יאפשרו למעשה לתלמידים מצוינים נוספים למצות את הפוטנציאל שלהם ולעלות על המסלול להצלחה, כבר מגיל צעיר.
במקביל, לפחות 25 מורים יקבלו במסגרת התכנית הכשרה מיוחדת של קהילת מחשב"ה של "קרן טראמפ" במסגרתה יקבלו כלים לאיתור תלמידים בעלי פוטנציאל והשכרה מעוררת עניין אתגר ומפתחת חשיבה בתחום המדעים והמתמטיקה, על מנת שיוכלו להעביר את חומר הלימוד בצורה מקצועית ואפקטיבית בצורה המיטבית ביותר.
טינה ולדמן, ראש מנהל החינוך בעיריית עפולה, אמרה: "עבורנו, מצוינות היא ערך ואורח חיים. השאיפה שלנו בראש ובראשונה היא לחנך את ילדינו לחתור למצוינות בכל תחומי החיים ולחזק מיומנויות שיאפשרו להיות שותפים לאתגרים המתפתחים אותם מציבה החברה בפני מערכת החינוך. התכנית של רשת ערי מצוינות וקרן טראמפ מאפשרת לנו לממש את הפוטנציאל של ההון האנושי בעיר כבר בגילאי חטיבה, כאשר המתמטיקה והמדעים הם הבסיס וחלק בלתי נפרד מחיינו. למידה של תחומים אלו מגיל צעיר הינה המפתח להצלחה עתידית בשוק התעסוקה בארץ ובעולם".