עפולה: תושבי "שיכון פועלים" חוששים משינויי הסדרי התחבורה בשכונה

בימים אלה חוגגים תושבי שכונת "שיכון פועלים" בעפולה 70 שנה לעלייה על הקרקע. לצד ציון האירוע חוששים התושבים משינויי התחבורה הצפויים להתבצע בשכונה ובעיקר באזור בית הספר היסודי אלון יזרעאל. בעיריית עפולה טוענים כי השינויים יתבצעו בשיתוף פעיל של ועד השכונה וכן שהם ישפרו משמעותית את בטיחות התלמידים

לפני 70 שנה בדיוק הוקמה בעפולה שכונת "שיכון פועלים", השכונה הוותיקה בעיר. בשכונה 150 חלקות והיא פועלת תחת אגודה שיתופית בע"מ, עם ועד פעיל שמתכנס באופן תדיר, נבחר בצורה דמוקרטית ודיירי השכונה מחויבים לו.
בימים אלה, בזמן שהתושבים מציינים את התאריך המיוחד, הביעו חלקם דאגה משינויי תחבורה שצפויים להתבצע בשכונה, בעיקר באזור בית הספר היסודי אלון יזרעאל. לדברי מספר דיירים, השינויים הם על פי דרישה של משרד החינוך, במסגרת תכנית "נשק וסע לשלום". במסגרת זו ניתן דגשים על בטיחות הילדים היורדים מרכבי הוריהם בדרכם לכיתות בבית הספר.

• "לתפיסתנו, השינוי הזה ייצור בעיה בטיחותית"

"הבנו שהולכים להתבצע שינויים בהסדרי התחבורה ברחובות השכונה ובין היתר ברחוב הגן", סיפר אחד התושבים שמתגורר בשכונה והעדיף להישאר בעילום שם, "גם לנו וגם לעירייה יש אינטרס משותף ואנחנו באים ממקום חיובי, אבל חשוב לנו שדעתנו גם תישמע, בכל זאת מדובר בדעות של 150 מתושבי העיר. ממה שהבנו בכביש ברחוב הגן המקביל לבית הספר אלון יזרעאל יתבצע היפוך בכיוון הנסיעה ויהיו שני נתיבים, אחד להורדת התלמידים ואחד לנסיעה ליתר הרכבים.

בית הספר
החשש שלנו הוא ששני הנתיבים ישמשו את הורי בית הספר ויווצרו עומסים תוך כדי סיכון התלמידים. לצערנו, התוכנית הזו הובאה לידיעתנו רק דרך התקשורת המקומית. לתפיסתנו, השינוי הזה ייצור בעיה בטיחותית כשהילדים ירדו מהרכבים בדרך לבית הספר וייאלצו לחצות נתיב נסיעה פעיל וגדוש ברכבים. הגשנו תוכנית חלופית למחלקת ההנדסה בעירייה בה הצגנו תוכנית לגיטימית גם לנושא הכביש, גם לסוגיית הורדת והעלאת תלמידים מאוטובוסים שיכלול מפרץ חניה ברחוב העבודה (בין הרחובות האביב והגן) ובמקביל העלנו אפשרויות נוספות בנוגע להסדרי התחבורה בכל הרחובות בשכונה, בין היתר באזור קופת חולים 'עומר' ולאורך רחוב האביב- בסמוך לגן סוניה. מעבר לכך, חשוב לי לציין שזכינו לתמיכת ראש העיר יצחק מירון שבפגישה עימנו עודד אותנו לקיים שיח מול מחלקת ההנדסה".

•  "לא פעם אנחנו לא יכולים לצאת עם הרכבים מביתנו"

תושב נוסף בשכונה הוסיף: "אנחנו לא באים להרע, אלא רוצים להיות שותפים עם העירייה לתהליך קבלת ההחלטות שמשפיע עלינו ברמת היום יום וכמובן גם על ההורים והתלמידים בבית הספר. אני יכול לומר שכל השכונה מוטרדת מהתכנית העתידית ונכון לימים אלה ישנם פקקים גדולים בשכונה ולא פעם אנחנו לא יכולים לצאת עם הרכבים מביתנו. אנחנו מצפים שיתקיים שיח ודיאלוג משתף עם מקבלי ההחלטות בעירייה לטובת כולם", סיכם התושב.

• עיריית עפולה: "השינויים נעשו ע"י צוות מקצועי מנוסה ובאישור הועדה לתכנון תנועה"

מעיריית עפולה נמסר בתגובה: "השינויים של הסדרי התנועה סביב בית ספר "אלון יזרעאל", ישפרו משמעותית את בטיחות התלמידים וההורים בכניסה וביציאה מבית הספר וישפרו את זרימת התנועה בשכונה ובסביבותיה. השינויים נעשו ע"י צוות מקצועי מנוסה ובאישור הועדה לתכנון תנועה בשיתוף פעיל של ועד השכונה. חשוב לציין כי בתכנית הקיימת שביצועה החל בימים אלו, בנויה כך שרחוב הגן יהיה חד סטרי, יהיה בו מסלול הורדה נפרד לבטיחות הילדים, והתנועה תזרום במקביל ללא הפרעה אל השכונה וביציאה ממנה, כך שגם
תושבי השכונה ייהנו מזרימת תנועה משופרת ובטיחות התלמידים וההורים תגבר", לשון התגובה.

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

חייו של מטופל ניצלו בזכות עירנותו של דימותן בכללית

|

"יעקב היה נוכח בלידה. הרגשתי אותו איתי"

|