עפולה: שביתת פתע של נהגי "סופרבוס"

מתכוונים לנסוע היום בתחבורה הציבורית בעפולה והעמקים? תחשבו שוב. נהגי חברת סופרבוס השביתו היום בהפתעה את הקווים בעפולה, בית שאן ומגדל העמק. הנהגים מוחים על קיצוץ משמעותי בשעות העבודה שלהם. סופרבוס בתגובה: "זו שביתה פראית. אנו משלמים את השכר הגבוה בענף"

ועד העובדים בחברת סופרבוס, המאוגד בכוח לעובדים, השבית היום את תנועת האוטובוסים (בין השעות 4:00 בבוקר ועד 4:00 בבוקר מחר). השביתה תוגבל לאשכול העמקים בלבד בערים: עפולה, בית שאן ומגדל העמק. שיבושים ייתכנו גם ביקנעם ובטבריה. בוועד מדגישים כי הנהגים מוחים על קיצוץ משמעותי בשעות העבודה שלהם בימים האחרונים: ממשמרות של בין 10-12 שעות ביום למשמרות של 6-8 שעות.

"ההנהלה הבטיחה לעובדים שיפור בשכר ותחת זאת פוגעת באורח חד צדדי וללא הסבר בפרנסתם. אנו כארגון העובדים לא יכולים לעמוד מנגד מול מהלכים קיצוניים כאלה", אומר אסף בונדי רכז התחבורה הציבורית בכוח לעובדים.

במכתב ששלח הארגון למנכ"ל סופרבוס אייל ווקס נכתב: "לאור פניותינו הרבות אליך אשר הושבו ריקן החליטה נציגות העובדים בחברות על שביתת אזהרה. לא יתכן כי חברת סופרבוס העמקים תתעלם מתלונות עובדיה וכן תאפשר פגיעה מתמשכת בתנאיהם, בזכויותיהם ואף תמשיך בפגיעה סדרתית בנציגי העובדים(זאת בניגוד מוחלט להחלטות ביה"ד לעבודה!).

"ההנהלה פוגעת באורח חד צדדי וללא הסבר בפרנסתם". הנהגים שובתים והתושבים סובלים
"ההנהלה פוגעת באורח חד צדדי וללא הסבר בפרנסתם". הנהגים שובתים והתושבים סובלים

נציגות העובדים מודיעה בזאת כי בעקבות הירידה הקיצונית בהיקף שעות העבודה בסניפי אשכול העמקים אנו דורשים כי לעובדי החברות יובטח היקף שעות עבודה ראוי, אשר יאפשר השתכרות בכבוד לכל נהגי החברות ושמירה על תנאיהם (ולכל הפחות 8.6 שעות עבודה ביום). הריני לציין כי אנו מצפים לטיפול מהיר ומשמעותי בבעיות אותן העלינו לעיל (וכן בפניות קודמות). מטרתנו היא אחת ויחידה – להבטיח תנאי ההעסקה והזכויות של עובדי החברות. אנו מקווים לשינוי ממשי בהתנהלות החברה, אשר תייתר את הצורך בשביתות נוספות".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


• סופרבוס: "סיבת השביתה לא ברורה"

 מסופרבוס נמסר בתגובה כי "הנהלת החברה הופתעה מהודעת הארגון בשעת לילה מאוחרת על שביתה פראית, בעת שמתנהל הליך משפטי בבית הדין הארצי לעבודה בין ההסתדרות לכוח לעובדים על שאלת היציגות בחברה. נדגיש, כי לא נעשתה כל פנייה מוקדמת של ארגון כח לעובדים לחברה וסיבת השביתה לא ברורה, רק לאחרונה החברה העלתה את שכר הנהגים ב-20 אחוזים ובכך הפכה להיות משלמת השכר הגבוה בענף. אנו עושים כל מאמץ למרות ההתראה הקצרה, לצמצם את הפגיעה הקשה והחד צדדית בציבור הנוסעים, סופרבוס תפנה לבית הדין הארצי, על מנת למנוע הישנות התנהגות פראית זו, עד להכרעת שאלת הייצוג שתידון בבית המשפט. כמו כן, סופרבוס שוקלת הגשת תביעה אישית, כנגד אותם פעילים, שחרגו ממסגרת החוק וקבעו את הדין לעצמם.".

אביעד מרדכי, תושב עפולה ומנהל סניף צפון בארגון  "תחבורה בדרך שלנו" התייחס להשבתה ואמר: "לצערי, זו אינה הפעם הראשונה שבה יושבת שירות התחבורה הציבורית באזור העמקים. בהיעדר חלופות תחבורתיות, תושבי עפולה, מגדל-העמק, בית-שאן, טבריה ויישובי הסביבה יתעוררו בהפתעה לבוקר שבו יחושו מנותקים, כנכים שלקחו מהם את אפשרות הניידות היחידה למקומות העבודה, בתי הספר, בסיסי הצבא, בתי החולים ומקומות המסחר. צעד זה אינו יזכה את הנהגים בתמיכתם של הנוסעים, אלא יצור מרירות ותסכול. לא זו הדרך".