עפולה: קבוצת הכדורסל ילדים לאומית תמשיך להתמודד בליגת האן.בי.איי ג'וניור

לעזרת הקבוצה התגייס חבר המועצה לירז וזאן שסייע להוביל מהלך שבסיומו התוצאות הספורטיביות יתקבלו על הפרקט. צילום: באדיבות הקבוצה

משבר הקורונה לא פסח גם על עולם הספורט התחרותי ועל קבוצות הכדורסל הצעירות והייצוגיות של הפועל עפולה.

עד פרוץ משבר הקורונה קבוצת הילדים לאומית של המועדון חוותה עונה מרשימה. הקבוצה שסיימה את הסיבוב הראשון עם מאזן מושלם של 10-0 העפילה לליגת ה-nba ג'וניור המשוחקת לראשונה בארץ.
בליגת ה nbajr נוטלות חלק 30 קבוצות הילדים הטובות בארץ, כמספר הקבוצות בליגת ה Nba.
אלא שעם משבר הקורונה, כמו כל עולם הספורט, נעצרה גם ליגת הNba ג'וניור כאשר קבוצת הילדים של עפולה ממוקמת במקום השלישי במחוז הצפון, אך עם שני משחקים פחות מיריבותיה לצמרת.
לאחרונה פרסם איגוד הודעה לפיה החליט להמשיך את הליגה משלב שמינית הגמר כאשר מכל מחוז ובהם מחוז הצפון, יעלו שתי הקבוצות הראשונות.
הורי הילדים אשר שמעו על המכתב ביקשו למחות על ההחלטה שכן לקבוצה חסרו 2 משחקים ולא ייתכן לקבוע מי יהיו העולות מבלי שכל הקבוצות שיחקו לכל הפחות כמות שווה של משחקים.
קבוצת ההורים אשר ראתה במסמך זה מהלך לא הוגן ולא ספורטיבי שלחה מכתב לאיגוד הכדורסל ומחתה בפניהם על המהלך תוך קריאה לסיום ספורטיבי של הליגה.
משלא נענו פנו ההורים לחבר המועצה, מחזיק תיק הנוער בעיריית עפולה ויו"ר מפלגת כחול לבן בעפולה לירז וזאן על מנת שיסייע בנושא אל מול שר התרבות והספורט חילי טרופר.
וזאן אשר למד את פרטי המקרה, פנה אישית לשר טרופר על מנת שמשרדו ייתן את הדעת לסוגיה.
וזאן הוסיף כי " אני שמח להודיע שפנייתנו נפלה על אוזניים קשובות. בימים אלו התקבלה הודעה ממשרדו של השר לפיה קבוצת הילדים של הפועל עפולה תתמודד בשלב שמינית הגמר הארצית על חשבון קבוצה שפרשה מהטורניר. חשוב לציין כי  ברגע שקבוצת ההורים פנו אלי, הבנתי שיש פה יותר מאשר טענה קטנונית מצד ההורים. יש פה מסר שביקשנו להעביר יחד עם ההורים והילדים –ספורטיביות. אליפות לוקחים במגרש ולא בשום מקום אחר. אפשר היה להבין אם הליגה הייתה נסגרת לחלוטין בשל משבר הקורונה. אך אם נקבע שהליגה תימשך, לכל הפחות שכל קבוצה תשחק כמות שווה של משחקים. כאן זה המקום להודות לשר טרופר שבין שלל העיסוקים הבוערים שעל שולחנו, מצא זמן להתייחס ולתת מענה הולם לסוגייה". עם קבלת ההודעה המשמחת, ביקשו הורי השחקנים והשחקנים עצמם להודות לחבר המועצה וזאן על שנרתם לסייע להם לשוב ולהתמודד במסגרת הטורניר היוקרתי.