עפולה: פיטבול תקף באכזריות כלב מעורב

בעקבות התקיפה הקשה נזקק הכלב לניתוח חירום שנמשך כשעתיים."ראיתי מראה מזעזע וקשה לצפייה כשהכלב האהוב של המשפחה היה מוטל מדמם על הרצפה- בין חיים למוות.

הבעלים ההמום של הכלב המעורב התקשה להתאושש השבוע מהאירוע הקשה. "חמי התקשר אליי בבהלה וסיפר לי שהכלב שלי הותקף קשות על ידי פיטבול", סיפר הבעלים, "הגעתי תוך דקות ספורות למקום וראיתי מראה מזעזע וקשה לצפייה. הכלב האהוב שלי, שב-15 השנים האחרונות הוא חלק בלתי נפרד מהמשפחה, היה מוטל מדמם על הרצפה מבלי לזוז – ממש בין חיים למוות. אני לא מאחל לאף אדם לראות מחזה קשה שכזה. אנשים שנכחו במקום סיפרו לי שהפיטבול פשוט לא עזב ולא שחרר את הכלב שלי מהלסתות האימתניות שלו במשך דקות ארוכות. הם ציינו בפניי שהבעלים שלו ניסה לשחרר את הלפיתה האכזרית אך ללא הצלחה. אני הגעתי למקום לאחר שתושבים כבר התקשרו למשטרה. בהמשך יצרתי קשר עם וטרינר מחוץ לעיר – שהסכים לטפל מיידית בכלב.
נסעתי אליו עם שני צעירים טובי לב שמתגוררים בשכונה בה ארעה התקיפה והכלב נכנס מיד לניתוח החירום. במהלך הרגעים הללו חששתי לגורלו של הכלב, מכיוון שהווטרינר אמר לי שהוא לא בטוח שהכלב ישרוד את התקיפה הזו ואת הניתוח המורכב.

פיטבול, תמונת המחשה צילום: Gastongato, ויקיפדיה
כלב פיטבול, המחשה-צילום: Gastongato, ויקיפדיה

לאחר הניתוח המתנו לאבחנה של הווטרינר שעדכן אותנו שהימים הקרובים עדיין מסוכנים בכל הנוגע למצבו של הכלב, ושנהיה אופטימיים. כל המשפחה מזועזעת קשות מהתקיפה הזו. אני חייב לציין שבשכונה בו הותקף הכלב שלי מסתובבים לאורך כך שעות היום ילדים קטנים ואני לא רוצה אפילו לחשוב מה היה קורה אם הפיטבול היה תוקף ילד כזו או אחר. כלב מהגזע הזה חייב להסתובב עם זמם מחוץ לביתו וזה לא מה שקרה במקרה הזה".

• "נאלצתי להסתיר את דבר התקיפה מהבנות שלי שכל כך אוהבות את הכלב"

מרגע קבלת הבשורה ובמשך כל השבוע נאלץ הבעלים של הכלב להתמודד גם עם מצבו הקשה וגם עם הידיעה שהאירוע הזה יכול היה להסתיים אחרת: "אחרי כל כך הרבה מקרים קשים בישראל, חייב להגביר את האכיפה על כלבים מהגזעים המסוכנים, כפי שהם מוגדרים על פי חוק. אני באופן אישי נאלצתי להסתיר את דבר התקיפה מהבנות שלי שכל כך אוהבות את הכלב. אני גם לא יכול להירדם כבר כמה ימים בעקבות הטראומה הזו. הייתי מצפה שרשויות האכיפה ייתנו את הדעת בכדי למנוע הישנות של מקרים דומים בעתיד. לא צריך להמתין שיקרה פה אסון ובמקרה הזה הכתובת על הקיר- בצבע אדום בוהק. אני באופן אישי התקשרתי כמה ימים לאחר האירוע לגורמי האכיפה וסיפרתי להם על כלבים נוספים ומסוכנים שמסתובבים ללא זמם על ידי נערים ולא קיבלתי שום מענה. הכלב התוקף נכנס להסגר ונאמר לי שהוא ישוחרר. מי יבטיח שהוא לא יתקוף שוב?. איך אני יכול עכשיו לתת לבנות שלי להסתובב שוב ברחוב".
יש לציין כי בשנת 2004 נחקק בישראל חוק להסדרת הפיקוח על כלבים שקובע שפיטבול הוא כלב מסוכן שחלה שורה של הגבלות על החזקתו.


יתכן ויוגש כתב אישום נגד בעלי הכלב. ככל והבעלים של הכלב יורשע, הרשעתו תהווה ראיה וחלק בלתי נפרד מהתביעה שלכם לקבלת הפיצוי. כמו כן, יש לפנות למשרד הבריאות להגשת תלונה, כאשר הכלב הנושך יילקח לתקופה של 10 ימים לפחות להסגר


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במהלך הימים האחרונים בעלי הכלב מתאושש מהאירוע. מלבד הטראומה הקשה שחווה הוא נאלץ גם לשלם אלפי שקלים עבור ניתוח החירום, וסכומי כסף נוספים ונכבדים עבור השהייה במרפאה בה הוא נותח. כמו כן יידרש הכלב לטיפולים עתידיים נוספים".

• עו"ד שרון גליק: "כאשר מדובר בכלב מסוכן יש דגשים מיוחדים"

עורכת הדין שרון גליק התייחסה להשלכות והמשמעויות של תקיפת כלב ואמרה: "כאשר נגרם נזק גוף שיתכן פיזי או נפשי בעקבות תקיפת כלב, הרי שהמחוקק הישראלי מעניק התייחסות ספציפית לנושא בפקודת הנזיקין ובעל הכלב חייב לפצות את הנפגע. בהקשר זה אין כל משמעות אם בעל הכלב התרשל בנקיטת אמצעי זהירות למנוע את הנשיכה. לבעל הכלב תהיה הגנה רק במקרים מסוימים, כמו אם הנזק נגרם כתוצאה מהתגרות מוכחת של המותקף בכלב, אם הנפגע נכנס לשטח של הבעלים שלא כדין, או אם הנפגע תקף את בעלי הכלב או את אחד מבני משפחתו הקרובה.

 עו"ד שרון גליק
עו"ד שרון גליק

כאשר מדובר בכלב מסוכן (רוטווילר, פיט בול טרייר, אמסטף ועוד) יש דגשים מיוחדים לפיהם יש לשים מחסום על פיו ואורך הרצועה יהיה עד שני מטרים בלבד.
בכניסה לחצר יש להציב שלט עם הכיתוב: "זהירות כלב מסוכן", שהאותיות בו יהיו לפחות בגודל של 5 ס"מ. במקרה של כלב מסוכן, יש לבצע עיקור או סירוס, ומי שמחזיק בכלב מחוץ לבית חייב להיות מעל גיל 18. בנוסף, חובה לרכוש ביטוח צד ג' לגוף ולרכוש. במקרה של נשיכת כלב יש לפעול לאיתור בעלי הכלב, לשמור את התיעוד הרפואי והקבלות כאשר עליכם לפרט ולהסביר כיצד ארע האירוע ולוודא כי הדברים ירשמו על דיוקם.
יש לפנות למשטרה להגשת תלונה וזו מחויבת לחקור את המקרה, כאשר יתכן ויוגש כתב אישום נגד בעלי הכלב. ככל והבעלים של הכלב יורשע, הרשעתו תהווה ראיה וחלק בלתי נפרד מהתביעה שלכם לקבלת הפיצוי. כמו כן, יש לפנות למשרד הבריאות להגשת תלונה, כאשר הכלב הנושך יילקח לתקופה של 10 ימים לפחות להסגר, וזאת על מנת לבדוק האם הכלב חלה בכלבת או במחלות מסוכנות אחרות אשר הנפגע עלול להידבק."