עפולה: פוענח פשע אכזרי ביותר מהעבר

לאחר תעלומה גדולה פוענחה פרשיית פשע אכזרית שבוצעה לפני שש שנים בזכות הטכנולוגיה המתקדמת, לאחר שנמצאה התאמת טביעת אצבעות ו-דנ"א בזירת הפשע שבוצע לפני 5 שנים, בעקבות זאת הורשע תושב נתניה בהריגה במהלך פריצה לביתם של של זוג קשישים מעפולה, ביהמ"ש ביקר את התרשלות הפרקליטות בסעיף האונס

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע תושב נתניה בהריגה במהלך פריצה לביתם של זוג קשישים מעפולה.
הנאשם, שהיה חייל סדיר בצה"ל בעת ביצוע העבירות, הואשם בארבעה סעיפי אישום: רצח, אינוס, חבלה בכוונה מחמירה והתפרצות למקום מגורים. כן הואשם באישום נוסף של החזקת סם מסוכן מסוג חשיש בביתו, לצורך צריכתו העצמית.

• אכזריות לשמה

האישום הראשון מתאר כי לפני שבע שש שנים התפרץ הנאשם לדירתם של הקשישים. בכניסתו לדירה נתקל הנאשם במתלוננת, הכה אותה במהלומת אגרוף בפניה, כאשר היא ניסתה לדוחפו, אחז בה בידיה, השליכה לעבר ספת חדר המגורים, הכה אותה נמרצות בכל חלקי גופה ואף הלם בה באמצעות שפורפרת טלפון.
המנוח, אשר סבל באותה העת ממחלה, שמע את זעקות רעייתו וניגש לסייע לה. בשלב זה, ממשיך כתב האישום לתאר, הכה הנאשם את המנוח בפניו, הפילו ארצה וניסה לחונקו. לאחר מכן, פנה ואחז בכרית שהייתה מונחת בסלון, הצמידה לפני המתלוננת, ניסה לחנוק אותה ואף הפשיל מכנסיה.
בסמוך לכך, גרר הנאשם את בני הזוג, בזה אחר זה, לחדר השינה, בעט במתלוננת ובמנוח, כשהוא מחוסר הכרה, סגר את הדלת ונמלט מהמקום.
כתוצאה ממעשיו של הנאשם, נגרמו למתלוננת חבלות בראש, בחזה ובגפיים, שפשופים בפנים, בראש ובחזה ואף שבר בכף ידה הימנית.
המנוח נחבל אף הוא בראשו, בחזהו ובגפיו והובהל לבית החולים. ביום 14.03.2009, בעודו מאושפז, נפטר המנוח כתוצאה מדלקת ריאות חריפה בה לקה.

• בזכות טביעת האצבעות

האישום השני מתאר, כי במהלך חודש יולי בשנה אשתקד, החזיק הנאשם בביתו סם מסוכן מסוג חשיש, לצורך צריכתו העצמית.
לשם השלמת התמונה יבואר, כי הנאשם לא נלכד בסמוך לביצוע האישום הראשון. כחמש שנים לאחר מכן, עוכב הנאשם במסגרת חקירה בתיק אלימות בתחנת ירקון.
בשלב זה, נמצאה התאמה בין טביעות אצבעותיו לטביעות אצבע שהועתקו מדירת בני הזוג והוא נעצר בתיק הנוכחי. בהמשך נמצאה התאמה בין דנ"א שהופק מציפורני המתלוננת, לדנ"א של הנאשם עמו נאבקה.
במהלך דיוני ההוכחות בפני הרכב של שלושה שופטים תאופיק כתילי, אשר קולה ודני צרפתי, התברר כי החבלות שספג הקשיש המנוח לא היו הסיבה הישירה למותו, אלא הוא נפטר כתוצאה מדלקת ריאות בה לקה במהלך אשפוזו.
כמו כן לא הוכחו יסודות משפטיים נוספים המאפשרים הרשעה בעבירה של רצח. לאור זאת זוכה הנאשם מחמת הספק והרשיעו תחת זאת בעבירת הריגה.

• ביהמ"ש: הפרקליטות התרשלה בסעיף האונס

אשר לעבירת האונס, נקבע כי פרקליטות המדינה  לא הרימה את הנטל המוטל עליה להוכחת אשמה מעבר לספק הסביר. הנאשם זוכה
.מחמת  
ספק מעבירה זו והורשע תחתיה בעבירת חבלה בכוונה מחמירה
.לכך תרמו, בין היתר, פגמים באופן ניהול החקירה לדוגמה – לא נחקרו עדים רלוונטיים ולעתים לא נשאלו שאלות מתבקשות
הגרסאות השונות והסותרות הצטרפו לקשיים הראייתים ובכך הובילו לספק הסביר כנדרש להרשעה בפלילים, בכל הנוגע לסעיף אישום זה