עפולה: עתירה שהגיש בא כוחו של מליחי – מנעה את פיטוריו המיידים

עו"ד לידור איזון הגיש אמש לבית המשפט המחוזי בנצרת, עתירה למתן צו מנהלי במטרה שלא לקיים ישיבת מועצת עיר בה בוריס יודיס היה אמור להתמנות לתפקיד סגן ראש העיר – במקום שלמה מליחי. השופטת אילונה לינדנשטראוס נתנה צו ארעי והישיבה לא נערכה. בעירייה אומרים: "לא חשבנו שמליחי ינסה להיאחז כך בקרנות המזבח. אם היה רוצה הוא היה יכול רק לבקש להישאר סגן בתואר של אלקבץ עוד כמה ימים". עו"ד איזון: "החלטת בית המשפט מבססת את שלטון החוק"

סאגת החלפתו של סגן ראש העיר עפולה שלמה מליחי, בבוריס יודיס, ממאנת להיעלם מסדר היום הפוליטי בבירת העמק.
בסוף השבוע שעבר זומנו חברי מועצת העיר בעפולה לישיבה, בה היה אמור יודיס להתמנות לתפקיד במקומו של מליחי, אולם בסופו של דבר הישיבה לא נערכה, בעקבות עתירה למתן צו מנהלי שהגיש עורך דין לידור איזון, בא כוחו של מליחי. לאחר שבחנה את העתירה החליטה השופטת אילונה לינדנשטראוס מבית המשפט המחוזי בנצרת לתת צו ארעי והישיבה לא נערכה.
עו"ד לידור איזור: "אני מברך על החלטת בית המשפט הנכבד, היא מבססת את שלטון החוק ויש בה משום שמירה על ערכי הדמוקרטיה. כינוס ישיבת מועצת עיר צריכה להתקיים לפי הכללים הקבועים בפקודת העיריות, מכוחם רשות מקומית פועלת. שמירה על הכללים כאמור תגרום לביסוס אמון הציבור במערכת השלטונית בכלל וברשות מקומית בפרט".
מעיריית עפולה נמסר: ״בישיבה אמור להתמנות סגן חדש לראש העיר, בוריס יודיס ואין בישיבה כל דחיפות. היא זומנה כבר ביום חמישי ונדחתה בגלל סיבות טכניות בלבד. לא חשבנו שמליחי ינסה להיאחז כך בקרנות המזבח ואם היה רוצה היה יכול רק לבקש להישאר סגן בתואר של אלקבץ עוד כמה ימים. קצת תמוה בעיננו שרק לפני זמן קצר שיבח מליחי את שיתוף הפעולה עם אלקבץ ואמר כי הוא מצוין ואילו כעת, לאחר פיטוריו בעקבות הפרות ההסכם הקואליציוני של סיעת עוצמה שבפועל מנוהלת על ידי לירז וזאן, הוא פתאום טוען ההיפך, אבל נמשיך לכבדו מפאת גילו ושירותו במועצה ב30 השנים האחרונות. אנו מאחלים לו בריאות, אריכות ימים וחנוכה שמח".
בימים הקרובים צפויים חברי מועצת העיר לקבל זימון נוסף לישיבת מועצה נוספת, במהלכה תיערך הצבעה בסוגית המינוי.

עפולה: 11 חברים חדשים במועצה מתוך 17

|

"אני רואה תושבים עם ניצוץ בעיניים. הם מבינים שהשינוי לפנינו"

|

עפולה, סרט מלחמה (טייק 2)

|