עפולה: עשרות צעדו בצעדת "גדוד הנצח" בעיר לציון הניצחון על גרמניה הנאצית

אגף הקליטה בעיריית עפולה קיים את צעדת "גדוד הנצח" בהשתתפות קונסול רוסיה בישראל, ראש העיר, וטרנים ובני הדור השני שנשאו את תמונות יקיריהם שניצחו את הצורר הנאצי לפני 76 שנים. צילום: דוברות עיריית עפולה

ביום ראשון השבוע (היום) ציינה העיר עפולה את יום הניצחון על גרמניה הנאצית. כחלק מהאירועים לציון 76 שנים לניצחון קיימה מחלקת הקליטה של עיריית עפולה את מצעד "גדוד הנצח" ובמסגרתו הווטרנים הגיבורים צועדים יחד עם בני הדור השני והשלישי ובני נוער מתנועות הנוער בעיר מרחוב כורש עד לאנדרטת ההנצחה ברחבת בית יד לבנים.
"תהלוכות 'גדוד הנצח' הינו מיזם עולמי שנולד על מנת לזכור ולא לשכוח ולנצור בלב את הגבורה של הדור שעבר את המלחמה.

בני הדור השני והשלישי מוקירים את הוטרנים בטקס אנדרטת ההנצחה
בני הדור השני והשלישי מוקירים את הווטרנים בטקס אנדרטת ההנצחה

את המצעד השנה הוביל ראש העיר אבי אלקבץ יחד עם המשנה לראש העיר ד"ר מיכאל ברקן ומחזיק תיק הקליטה ד"ר בוריס יודיס מ"מ, מנכ"ל העירייה שלום שלמה, בני הדור השני והשלישי שנשאו את תמונות יקיריהם שנפלו בקרבות וחניכי תנועת נוער שנושא דגלי ישראל . עוד נכחו בטקס מ"מ ראש העיר חביב פרץ, סגן רע"ה שלמה מליחי והנהלת העיר.
אורח הכבוד השנה היה קונסרול רוסיה במחוז צפון איגור פופוב שהניח יחד עם ראש העיר וחברי המועצה זרי פרחים על האנדרטה ברחבת בית "יד לבנים". מנהלת מחלקת הקליטה, אינה אוקון אמרה: "הצעדה השנתית חשובה מאוד למשפחות הווטרנים. הם עושים עבודת הכנה הכוללת חקר ההיסטוריה של הנופלים ומוציאים את תמונות הלוחמים וזה נותן ערך מוסף לאירוע".

במרפאה ובבית: המרפאה – שתומכת בחולים במחלות קשות ומונעת סבל

|