עפולה: "עושים צחוק" בשוק הישן

מתחם "ואהבת" אותו מפעילה "תנועת תרבות" בשוק העירוני הישן בעפולה יארח מחר למופע הומור משובח ושנון שלושה סטנדאפיסטים. בין השלושה: קובי בלולו, בן עפולה שגדל בגבעת המורה ומגיע להשתחרר מ"הפוביה" שלו להופיע מול תושבי העיר. תבואו, יהיה מצחיק. צילום: אלעד סויסה

במסגרת הרצון להפיח חיים בשוק הישן בעפולה ייערך מחר בערב מופע סטנד-אפ מקורי וייחודי. במהלך האירוע אותו מובילה "תנועת תרבות" ושיהיה פתוח לקהל הרחב (ללא תשלום) יעלו על הבמה במתחם "ואהבת" שלושה סטנדאפטים: קובי בלולו, עידן רונן ודניאל גורי ד'לימא. את האירוע ינחה קובי בלולו, שגדל והתחנך בגבעת המורה ובשנים האחרונות עבר להתגורר בתל אביב.

קובי בלולו
הסטנדאפיסט קובי בלולו

"זה מרגש מאוד לחזור לעפולה ולהופיע בה", אמר היום בלולו, “לי באופן אישי זה מרגיש לחזור לשכונה- הלכה למעשה – ואין לי ספק שארגיש בבית. הכוונה היא לערוך אירוע עם 'וייב' אחר, המון שמחה וכמובן הומור משובח שעל זה אני ויתר הסטנדאפיסטים שיופיעו נהיה אחראים. עד עכשיו הייתה לי סוג של פוביה להופיע מול תושבי העיר, אני לא יודע אם החומרים שלי יעבדו, אבל נראה לי שהקהל שיגיע יהיה פתוח ונזרום יחד לערב משעשע ומשובח".

• "מחנה יהודה" בעפולה

בתנועת תרבות ציינו כי מדובר כבר באירוע השלישי שנערך במרחב "ואהבת" של קהילת אומני העיר בשוק הישן, “המטרה של המרחב הזה הוא לשמש כמתחם סדנאי, תרבותי וחברתי שיחייה ויעורר את השוק הישן", אמרו מובילות האירוע גילי ברק, מור ליפשיץ וסיון ג'ינו, “האחריות שלנו היא ליצוק תוכן למקום וזה בדיוק מה שאנחנו עושים בתנועת תרבות מראשית השנה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


החזון שלנו הוא לערוך מדי חודש אירוע מרכזי אחד או שניים בהם יעלו על הבמה אומנים מקומיים. עשינו את זה לאחרונה ביום האהבה בו הופיעו מוזיקאים מקומיים ועתה יופיעו סטנדאפיסטיים שאחד מהם הוא תושב עפולה בעבר. הפלטפורמה אמורה להעניק חשיפה לאומנים תושבי העיר בעבר ובהווה וזו הכוונה למעשה.
החזון קיים והמודל הוא לראות שוק תוסס וחי בדיוק כמו שיש במחנה יהודה ושוק הכרמל, עם פאבים, מסעדות וגלריות. זה תהליך שקורה אט אט, אבל אנחנו פה בשביל לקדם את החזון למציאות אמיתית. אנו בתנועה מעוניינים גם ליצור תנועה חדשה וצעירה בשוק וכך גם יגדלו העסקים הקיימים וייפתחו עסקים חדשים".
בחודשים האחרונים נראה כי השוק הישן בעפולה אכן מתעורר לחיים עם שלל אירועים שנערכו בו, בין היתר עם תנועת תרבות ואגפים נוספים של עיריית עפולה. סוחרי השוק מקווים כי מגמה זו תימשך בעתיד ותוביל למינוף השוק ותנועת המסחר בו.

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|