עפולה: ברית ערים תאומות בין העיר לבין טלאבי מגיאורגיה

משלחת של בכירים ובראשם חבר פרלמנט, שגריר גיאורגיה בישראל, מושל מחוז וראש העיר טלאבי התארחו בעפולה לחתימת הסכם ברית ערים תאומות, קיימו סיורים ומפגשים מקצועיים לחיזוק שיתופי הפעולה בין הערים. צילום: דוברות עיריית עפולה

תאומה חדשה לעיר עפולה: עיריית עפולה כרתה ברית ערים תאומות עם העיר טלאבי בגיאורגיה. לפני כשבוע נחתה בישראל משלחת בכירים מגיאורגיה שכללה את חבר הפרלמנט ויו"ר שדולת גיאורגיה-ישראל גיבי מיקדאנזה, שגריר גיאורגיה בישראל לאשה זבניה, מושל מחוז קאחטי, איראקלי שיאושווילי וראש העיר טלאבי, לבאן אנדריאשווילי ואנשי מקצוע נוספים.
המשלחת נחתה בתחילת השבוע שעבר ומיד הגיעה לבניין עיריית עפולה שם התארחו בלשכתו של ראש העיר אבי אלקבץ לפגישת היכרות ולסיור היכרות ראשון במרכז העיר בו השתתפו גם המשנה לראש העיר ד"ר מיכאל ברקן שיזם את הקשר בין הערים, סגן ראש העיר ד"ר בוריס יודיס, מ"מ ראש העיר חביב פרץ, חברי מועצה והנהלת העיר.

ראש העיר מסייר עם המשלחת בשדרה המרכזית של העיר. צילום: דוברות עיריית עפולה
ראש העיר מסייר עם המשלחת בשדרה המרכזית של העיר. צילום: דוברות עיריית עפולה

בהמשך סיירה המשלחת יחד עם ראש העיר והנהלת העיר במרכז רפואי העמק שם שמעו סקירה ממנהל בית החולים החדש ד"ר מאור ממן על בית החולים ונושאי רפואה וכן במספר מפעלים וביניהם 'תנובה אלטרנטיב', 'כתר פלסטיק' ו"יקב כרמל' שם למדו על תחום התעשייה ובהמשך נפגשו בלשכתו של אלקבץ גם עם שר החקלאות עודד פורר לדון באפשרויות לשיתוף פעולה בין הצדדים בנושאי חקלאות.
שיא הביקור נרשם בעת ביקורה של המשלחת בבית יד לבנים שם שמעו את סיפורו של הבית וכן התרשמו מתערוכת ציורים וצילומים של עולים חדשים שהפיקו באגף הקליטה בהנהלת של אינה אוקון וביניהם הופיעו גם שני ציורים מרגשים של שני אמנים מקומיים אנה זרניצקי ואנדריאן ז'ודרו שעוסקים בנופיה ובעברה המפואר של גיאורגיה שריגשו מאוד את חברי המשלחת שחלקם הגיעו ממחוז קאחטי שבו נמצאת העיר טלאבי, אזור הידוע כאזור תיירות שמרכזה כרמים, יין ונופים מרהיבים בליבו של עמק האלאזני.
בשיאו של הערב חתמו ראש העיר אלקבץ וראש העיר טלאבי על ברית ערים תאומות היסטורית אותה סיימו בבילוי משותף בשוק הישן במסגרת אירועי "שלישוק" שהפיק מרכז צעירים "פוקוס".
בכך מצטרפת העיר טלאבי לרשימת הערים התאומות של עפולה וביניהן אנגלהיים בגרמניה, בילגוראיי בפולין, בלפורט בצרפת וניו אינגלנד בארה"ב. את הביקור ניהלה מנהלת קשרי החוץ של עיריית עפולה תמר דגמי יחד עם צוותה שליוו את המשלחת מרגע הגעתם לעפולה, דרך סיורים וטיולים בנצרת וירושלים ועד לעזיבתם.