עפולה: נחנך קיר הטיפוס המחודש לזכרו של רס״ל דני חייט

באירוע השתתפו אלמנתו של דני ז״ל חופית חייט, הוריו מודי ובת שבע, ראש העיר אבי אלקבץ, חברי מועצה, אישי ציבור, בכירי שרותי הכיבוי ועוד

מרגש: קיר הטיפוס לזכרו של רס״ל דני חייט מעפולה, שנספה באסון השריפה בכרמל נחנך היום מחדש בפארק העירוני. באירוע השתתפו אלמנתו של דני ז״ל חופית חייט, הוריו מודי ובת שבע, ראש העיר אבי אלקבץ, חברי מועצה, אישי ציבור, בכירי שרותי הכיבוי ועוד. באירוע נשאה דברים חופית חייט שאמרה: ״לנו המשפחה כל יום הוא זכרון פרטי וכאב על אובדננו, אבל הנחמה היא בהנצחתו של דני על פועלו״. בדבריה ציינה חופית את הערכתה לאלקבץ שהוביל מיד לפתיחת הקיר וכן דיברה בשבחם של הוריו של דני על תמיכתם. ״היה לי חשוב וסמלי שחנוכת קיר הטיפוס לזכרו של דני חייט ז"ל תהיה האירוע הראשון בכהונתי המחודשת״, אמר אלקבץ לאחר האירוע והוסיף: ״אני לא יכול לתאר במילים את ההתרגשות בחנוכת קיר הטיפוס בפארק שלנו היום. זה לא רק קיר טיפוס, אלא ממש קיר של זיכרון חי לזכרו של אדם מדהים, גיבור אמיתי שמסר את נפשו כדי להציל חיי אחרים. תודה למשפחת חייט על הזכות להיות שותף לאירוע כזה. בע"ה שניפגש כולנו רק בשמחות. כל מסע הבחירות הזה וכל חמש השנים האחרונות היו שוות רק בשביל הרגע המרגש הזה״. בת שבע חייט אמו של דני אמרה בטקס: "דני חלם להביא קיר טיפוס לפארק בעפולה אני בטוחה שהוא שמח כעת ויש לו את החיוך התמידי שהיה מרוח על פניו. דני אהב את עפולה ואת התושבים והם השיבו לו אהבה בחייו ובמותו. בשבוע הבא ימלאו שמונה שנים לחסרונם. אבי אלקבץ ראש העיר דאז והיום היה שם בשבילנו, לטפל בכל בעיה ובקשה בימים הקשים ובמשך שמונה שנים. אבי, נתת לנו תחושה חמה, הגשמת את חלומו מספר חודשים לאחר מותו והיום אנחנו ממלאים מחדש את צוואתו".
ניזאר פארס מפקד מחוז צפון כבאות והצלה אמר בטקס: "גבורתם של דני, אורי סמנדייב ואלעד ריבן מהווה מודל לחיקוי ומופת לכל הכבאים. קיר הטיפוס מסמל את דני ותכונותיו. הקיר, כמו דני מסמל אתגרים. גם דני היה מוכן לסכן ולהקריב ולהיות מאותר ובכך שילם בחייו. אנחנו נקיים את יום הספורט שלנו בפארק בנדיבותו של ראש העיר וחלק מהתחרות תהיה כאן בקיר הטיפוס".