עפולה: נחנך המשרד הראשון בארץ של מפקד האוכלוסין 2021

המשרד הוקם לקראת המפקד שיערך עוד כשנה

נחנך המשרד האזורי לחזרה הכללית למפקד האוכלוסין והדיור בעפולה, זאת במסגרת היערכותה של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס) למפקד האוכלוסין והדיור של ישראל.
החזרה המתוכננת תהווה ניסוי מקדים למפקד ותיערך ב-51 יישובי הצפון מחדרה ועד לאזור נצרת והסביבה ובמהלכה יתבקשו כ- 35,000 נדגמים להשיב לשאלון המפקדי ולראשונה יוכלו לבצע זאת גם אונליין באמצעות כניסה לאתר אינטרנט מאובטח.
החזרה הכללית למפקד צפויה להתחיל ב- 28 ביוני ובה ייקחו חלק 35 אלף נדגמים שיתבקשו להשיב על שאלון המתייחס לכל המתגוררים במשק הבית. המענה על השאלון הוא אישי והנתונים הנאספים בו תוך שמירה על סודיות הנתונים ופרטיות הנדגמים כמתחייב בפקודת הסטטיסטיקה.
במדינת ישראל בוצעו עד כה שישה מפקדי אוכלוסין. חנוכת המשרד נערכה לפני כשבוע בהשתתפות ראש העיר עפולה אבי אלקבץ שאירח את הסטטיסטיקן הלאומי ומנכ"ל הלמ"ס פרופ' דני פפרמן.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


פרופ' פפרמן: "מפקד האוכלוסין והדיור הינו פרויקט לאומי, בעל חשיבות ממלכתית הנוגע לכלל תושבי ישראל, מדינה לא יכולה להתקיים ללא נתונים מקיפים, איכותיים ועדכניים. מפקד האוכלוסין משקף תמונת מצב מלאה ומהימנה על כלל אוכלוסיית המדינה ומאפייניה בהיבטים דמוגרפיים-חברתיים וכלכליים יחד. החזרה הכללית תאפשר ללמ"ס להיערך טוב יותר לביצועו של מפקד האוכלוסין, אני מודה לכל השותפים ולציבור הנדגמים על שיתוף הפעולה להצלחת המפקד".
ראש עיריית עפולה אבי אלקבץ: "עפולה גאה לארח את הלמ"ס לתחילת החזרה הכללית לפרויקט הממלכתי של ישראל. אני מאחל לכלל חבריי ראשי הערים ולהנהלת הלמ"ס הצלחה רבה".