"עפולה נושאת היום בגאווה את תואר בירת העמק"

רוצה להשפיע על עתיד העיר עפולה, מתמקד בנושאי התרבות והספורט, "מחמם מנועים" לקראת הבחירות בשנה הבאה וחושף פרוייקט מסקרן אותו הוא מתכוון להפוך מחלום למציאות. ראובן יוקלר, חבר מועצת העיר עפולה, מדבר על הכל

ראובן יוקלר, חבר מועצת העיר עפולה מסתובב בימים אלה כשעל שפתיו מתוח ומרוח חיוך גדול. הסיבה: הולדת נכדו השישי שישא בגאון את שם משפחתו גם לדורות הבאים. הרגישות בה ניחן בחייו הציבוריים, שבאה לידי ביטוי בקשר ההדוק עם תושבי עפולה, התנקזה גם לרגע מיוחד ומכונן מבחינתו בעת שישב על כסא הסנדק בברית והזיל כמה דמעות של אושר.
"אני עדיין מתרגש, למשפחה מקום מאוד חשוב בחיים שלי. דבר כזה עוד לא קרה לי בעבר, אבל הכי חשוב שזה הגיע ממקום של שמחה", הוא אומר.
יוקלר, 62, נשוי לסילביה ואב לחן,טל, עדן ואופק הוא עפולאי שורשי, גאה. לצד עסקיו הפרטיים הזוכים להצלחה הוא מכהן כבר בכהונה שנייה במועצת העיר, לאחר שבכהונה הקודמת, בעת שאבי אלקבץ עמד בראשות העיר, הוא שימש כסגן ראש העיר בתואר מטעם סיעת "העפולאים".

• הדלת הפתוחה אצל חברי הכנסת של הליכוד

לצד חברותו במועצת העיר עפולה, ממשיך יוקלר לתחזק את מעמדו כאחד מבכירי ומשפיעי מפלגת הליכוד בעפולה והעמקים, המפלגה בה הוא אוחז בתואר חבר מרכז. את ההערכה לה הוא זוכה ניתן היה לראות בשבוע שעבר, בעת שנחנך הסניף המקומי וחברי הכנסת והשרים לא הפסיקו להרעיף מחמאות על פעילותו, ועל היותו גורם מאחד בתנועה בעיר.
בעבר נחשב יוקלר למקורב מאוד לסילבן שלום וכיום הוא מנהל קשרי חברות עמוקים עם רבים מחברי המפלגה ושרים בכירים. במסגרת שימור הקשרים הענפים הוא מקפיד לעלות מדי חודש לבירה ירושלים בכדי לשוחח עם חברי הכנסת ולקדם נושאים ואינטרסים של העיר עפולה, "הפעילות הזו גורמת לכך שיש לי דלת פתוחה אצל מרבית חברי הכנסת והשרים של הליכוד", אומר יוקלר, "במרבית המקרים אמצא אצלם אוזן קשבת.


"אני לא מאמין בעשייה רק למען ביתי, והתפיסה הזו היא בבחינתי אג'נדה שלאורה צעדתי לכל אורך שנותיי בפעילות הציבורית. זה מנקודת ראותי חובה ולא בחירה"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אני פוגש אותם מלבד בכנסת גם בכנסים ובאירועים אליהם אני מוזמן בשגרה יחד עם יתר חברי המרכז בעפולה והעמקים. הרבה שואלים אותי למה אני צריך את זה, כשיש לי עיסוקים רבים במסגרת עסקיי, משפחתי וחברותי במועצת העיר ואני עונה שזה פשוט חיידק שמקנן בי. אני רוצה ואוהב להיות נוכח בצמתים של השפעה, במקום שאני יכול לתרום את חלקי מתוך תפיסה אמיתית של שליחות ציבורית- הלכה למעשה. אני לא מאמין בעשייה רק למען ביתי, והתפיסה הזו היא בבחינתי אג'נדה שלאורה צעדתי לכל אורך שנותיי בפעילות הציבורית. זה מנקודת ראותי חובה ולא בחירה".
יוקלר טוען כי מאז עזיבתו של צדוק נאווי את הזירה הפוליטית בעפולה, סניף הליכוד נתון למחלוקות שפוגעות בו ומונעות ממנו להציב מועמד להנהגת העיר, "45 אחוזים מתושבי העיר מצביעים בבחירות לליכוד וזה נתון מדהים שהיה חייב להוביל את הליכוד לקחת חלק משמעותי יותר בהנהגת העיר בעשור האחרון. לצערי זה לא קרה. נכון שההצבעות לרשות המוניציפאלית שונות מהבחירות הארציות, אבל עדיין אין הלימה במספרים כלל וכלל".

בעבר היו לך שאיפות להתמודד על ראשות העיר. האם השאיפות הללו עדיין קיימות?

"כל אדם שחי את הזירה הפוליטית רוצה להוביל, להנהיג ולעמוד בראש הפירמידה ואני לא שונה בכך. כרגע זה רלוונטי ולא על הפרק, אבל מצד שני אותי לימדו לעולם לא להגיד לא בוודאות על נושא כזה או אחר".

• "אני בטוח בדרך שלי ובתרומה שלי לתושבי עפולה"

במסגרת חברותו במועצת העיר עפולה כיו"ר סיעת העפולאים משמש יוקלר כיו"ר ועדת מכרזים, חבר בוועדת בנייה, חבר ועדת מלגות וחבר ועדת כספים. לאורך השנה הוא מקפיד להתייצב לישיבות ולישיבות הרלוונטיות לתחומי עיסוקו, למרות שהן גוזלות ממנו זמן רב. בעוד כשנה וחצי הוא מתכוון להתמודד שוב על מקום במועצת העיר, יחד עם הגוש שרקם שכולל את חברי סיעת "עפולה ביתנו" – בוריס יודיס וולידמיר קריילזוברד.

"יש בעפולה תושבים רבים ומשפחות צעירות שמחפשות מענה לתרבות הפנאי גם בשבת. מתוקף זאת חשוב שהם יוכלו להינות ולבלות גם במהלך סופי השבוע"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


החיבור של השלושה היווה את יריית הפתיחה לבחירות המוניציפאליות בבירת העמק ובעקבותיו החלו שיחות בין המועמדים והפוליטיקאים בנוגע לחיבורים עתידיים ושיתופי פעולה אפשריים. "אמרתי בעבר ואני אומר זאת שוב. לי, לבוריס וולדימיר יש תפיסות עולם דומות ונושאים שמשיקים והחיבור ביננו הוא טבעי לגמרי. זו גם הסיבה שחברנו מעתה. לשמחתי החיבור הזה זכה להד לא מבוטל וחברי מועצה נוספים – הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה ששוקלים שיתופי פעולה עתידיים עימנו".
לקראת הקמפיין העתידי, יידרש יוקלר לתת דין וחשבון לציבור על עשייתו. יוקלר, עם ניסיון פוליטי רב שנים מודע לכך, אבל מצד שני הוא חש רגוע, "אני בטוח בדרך שלי ובתרומה שלי לתושבי עפולה במסגרת חברותי במועצת העיר", הוא אומר, "בכל תחום שהיה לי נגיעה, הטבעתי את חותמי וזה כולל כמובן את החברויות של בועדות השונות. מעבר לכך גם הענקתי מענה לכל פנייה שהגיעה אליי מכל תושב כזה או אחר, ובעפולה יודעים שאני מקפיד לעזור לכולם, והטלפון הנייד שלי זמין לכל דורש. הכל כמובן במסגרת היכולות שלי ומגבלות החוק".

• תרבות להמונים

לאורך הכהונה הנוכחית של יוקלר, הוא שם את יהבו על נושא התרבות שקרוב ללבו. במסגרת זו הוא מנסה לקדם הבאת מגוון מופעי תרבות לעיר, בין היתר של מופעי אידיש שלדעתו גורמים לעניין רב בקרוב רבים מתושבי עפולה.


"בעפולה יודעים שאני מקפיד לעזור לכולם, והטלפון הנייד שלי זמין לכל דורש. הכל כמובן במסגרת היכולות שלי ומגבלות החוק"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לאחרונה הוא סייע לקידום אירוע 'שבתרבות' הראשון שנערך בעיר וזכה להדים רבים בשל העימות החריף בין עובדי רשות השידור ליושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן שהשתתף בפאנל. יוקלר מצדד באופן חדש משמעי גם בקיום של אירועי תרבות פנאי בעיר בשבת, במקביל לשמירה על הסטטוס קוו שנראה מתערער בתקופה האחרונה בעפולה. "אני אדם שמאמין בלקדם סוגיות דרך שיח ולא בכפייה", הוא מדגיש, "יש בעפולה תושבים רבים ומשפחות צעירות שמחפשות מענה לתרבות הפנאי גם בשבת.
מתוקף זאת חשוב שהם יוכלו להינות ולבלות גם במהלך סופי השבוע. דיברתי על זה עם ראש העיר יצחק מירון מספר פעמים ואני חושב שהוא שותף לדעתי. אין פה רצון לפגוע ברגשותיו של ציבור כזה או אחר, אבל מצד שני אני לא רוצה שנהפוך להיות בסוף השבוע עיר סגורה ומסוגרת דוגמת העיר טבריה. חשוב לי גם שהתושבים יצרכו את תרבות הפנאי אצלנו בעיר ולא מחוצה לה. עפולה נושאת היום בגאווה את תואר בירת העמק וככזו, היא חייבת להמשיך להיות פלורליסטית, פתוחה לכולם ומגוונת".

שלושת השותפים החדשים: יוקלר, יודיס וקריילזבורד
יוקלר עם שותפיו החדשים לקראת הבחירות, יודיס וקריילזבורד

כחלק מהעיסוק שלו בתרבות בעיר, יוקלר סימן לעצמו יעד עתידי מאתגר במיוחד בדמות קידום פרוייקט בניית היכל תרבות חדש. בכדי שהיעד לא יסתכם בכותרת או פנטזיה, הוא מתכוון לפעול בקרב המעגלים הפוליטיים והעסקיים שלו להשגת התקציב הנדרש, "נכון שלא מכבר ההיכל שופץ, אבל לעניות דעתי לעיר בסדר גודל של עפולה מגיע היכל תרבות חדש, עם הרבה יותר מקומות והרבה יותר אירועים וגם מגרש חנייה ראוי. המיקום הנוכחי כבר לא מתאים לעיר המתפתחת שלנו".

•  החלום הספורטיבי

מעבר לתחום התרבות יוקלר מעורה רבות גם בתחום הספורט, בעיקר בקבוצות הכדורגל והכדורסל הייצוגיות שלא זוכות בשנה האחרונה להצלחות, ונאבקות ממש בימים אלה על מקומן בפלייאוף התחתון. לדבריו, בכוונתו לפעול בקרוב לסייע לאתר ספונסרים שירחיבו את תקציב הקבוצות משמעותית – במטרה להוביל אותן לגבהים חדשים, עם יעדים מוגדרים לעלות לליגות הבכירות בישראל. החלום שלי הוא לשבת באצטדיון סמי עופר למשחק במסגרת ליגת העל  בין קבוצתי האהובה מכבי חיפה והפועל עפולה. אני מבטיח להיות בצד של עפולה, לפחות למשחק אחד", הוא אומר בחיוך לסיכום.

עפולה: מפגש פסגה של כל ראשי הרשויות באזור

|