עפולה: נהג ברח משוטרים- עלה על מדרכות וסיכן חיי אדם

מתחילת השנה נפסלו 110 נהגים, הוגשו כ-179 כתבי אישום ונעצרו 35 בעבירות מסכנות חיים. תמונת המחשה. צילום: דוברות המשטרה

במסגרת מאבק המשטרה כנגד נהיגה מסוכנת ופורעת חוק בדגש על עבירות תנועה המסכנות חיים, מבוצעת מתחילת השנה פעילות אכיפה נרחבת. הפעילות מוקדה באיתור נהגים הנוהגים בשכרות או תחת השפעת סמים, נהגים משתוללים או נהגים שנוהגים ללא רישיון נהיגה או בפסילה, ובכך מסכנים את חייהם ואת חיי משתמשים אחרים בדרך.
במסגרת זו, בדוברות המשטרה חשפו השבוע פרטים על שני אירועים רלוונטיים. בראשון שארע בשעת לילה מאוחרת סימנו שוטרים לנהג רכב פרטי לעצור לבדיקה שגרתית. הנהג בתגובה החל בבריחה שכללה מעבר ברמזורים אדומים. לאחר מרדף רגלי הוא נעצר ובבדיקת ינשוף, נמצא כי הוא נהג תחת השפעת סמים ואלכוהול.
באירוע נוסף בעפולה, סימנו השוטרים לרכב לעצור. האחרון לא נענה לבקשת השוטרים והחל בבריחה. הוא נעצר כאשר עלה על מדרכות וסיכן חיי אדם. בחיפוש ברכב נתפס סם מסוג קנאביס ולאחר בדיקת שתן נמצא כי נוהג תחת השפעת סמים.
מדוברות המשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל מבצעת פעילות ממוקדת בדגש על סופי שבוע כנגד נהגים המסכנים את ציבור הנהגים והולכי הרגל. ניתן דגש מיוחד על נהגים הנוהגים תחת השפעת אלכוהול או סמים, נהגים המשתוללים בכביש ונוהגים בפראות, וכאלה הנוהגים ללא רישיון מתאים או בפסילה. משטרת ישראל קוראת לציבור הנהגים לנסוע כחוק ובזהירות במטרה על מנת למנוע תאונות הגורמות לפצועים והרוגים מיותרים".
עוד הוסיפו בדוברות המשטרה כי מתחילת השנה נפסלו 110 נהגים, הוגשו כ-179 כתבי אישום ונעצרו 35 בעבירות מסכנות חיים, בינהן
נהיגה תחת השפעת סמים ואלכוהול, נהיגה בזמן פסילה או ללא רשיון, סיכון חיי אדם ובריחה משוטר.