עפולה מרכינה ראש: צדוק נאווי הובא למנוחות

"צדוק ניצח את הקורונה אך למחלה הקשה הוא לא יכל", ספד לו ראש העיר אלקבץ. צילום: באדיבות חב"ד

צדוק נאווי, מי ששימש כראש העיר עפולה בשנים 1991-98 הובא לפני זמן קצר למנוחות בבית העלמין בעפולה.
ברשתות החברתיות העלו תושבי העיר פוסטים רבים בנוגע לפועלו הרב של נאווי ז"ל וההערכה הרבה לה זכה בעיר.
"צדוק ז"ל היה אחד מראשי העיר הבולטים בעפולה ועוד לפני כיהן כסגן ומ"מ ראש העיר בין השנים 1987-1998", ספד לו ראש העיר אבי אלקבץ: "בשנות ה-90 הוא הניח את היסודות לפיתוחה של העיר ובמהלך גלי העלייה הגדולים עפולה קלטה עולים רבים והתפתחה בצורה משמעותית. גם לאחר סיום תפקידו המשיך להיות חלק בלתי נפרד מהעיר ולאחד האנשים האהובים בה. צדוק ניצח את הקורונה אך למחלה הקשה לא יכל ולאחר מאבק ממושך הוא נפטר. לפני כחודש הוא דפק בדלת לשכתי וביקש לומר שלום, שבדיעבד היה השלום האחרון. הוא שאל על ההתמודדות שלנו עם הקורונה, שיבח את הפעילות והתעניין לגבי העתיד. שוחחתי עם רעייתו יפה ומסרתי לה תנחומים בשם עפולה כולה. ליבי ליבי עם הילדים נעה, עדי ואליהו".

• יוסי לוי: "נאווי הנהיג מדיניות של דלת פתוחה בעירייה"

הפעיל החברתי יוסי לוי סיפר כי נאווי היה ראש עיר משכמו ומעלה, ללא דיסטנס, כזה שמדבר בגובה העיניים: "בחלק האחרון של הכהונה השנייה של צדוק שימשתי כמנהל מחלקת הנוער, מחלקת אירועים ויושב ראש וועד העובדים. מתוקף זה היו לי אינטראקציות וממשקי עבודה רבים מולו. נחשפתי לאיש מיוחד, רגיש מאין כמוהו לעובדים ולמשפחותיהם ואזכור לעד שבמהלך כהונתו הוא לא פיטר אפילו אדם אחד. תמיד הוא חס וחמל על העובדים. נושא התרבות היה ממש חשוב לו והוא הקפיד להגיע לכל אירוע שנערך בעיר. בתקופתו פרחה הסוסיאידה, אירועי חגיגות האסיף ובעיר הופיעו מיטב אומני ישראל. לצד אלו הוא מצא חשיבות רבה לאין שיעור לנושא תנועות הנוער המקומיות. הוא קידם את הצופים, בני עקיבא וסייע להם בכל האמצעים שהיו לעירייה. ברמה האישית הוא היה אדם חביב, שהנהיג מדיניות של דלת פתוחה בעירייה, הוא היה עממי במובן הטוב של המילה ועובדי העירייה אהבו מאוד לעבוד תחתיו. כל מפגש שלהם עמו באחת המחלקות הייתה נעימה ועם חיוך ובהתאם לכך תפוקתם הייתה מיטבית. את החיבור בינו לבין העובדים קשה היה לפספס. ברמה הפוליטית הייתה לו קואליציה רחבה מאוד, כזו שקשה לראות היום ברשויות", סיכם לוי.
אלי יוסף, פעיל חברתי אף הוא בעפולה סיפר על היכרותו עם נאווי: "החיבור שלי עם צדוק היה הדוק בסוף שנות השמונים, בעת שהוא שימש כסגן ראש העיר. הוא היה חבר בכיר בצוות שהקמנו בעמותת "לב פתוח", עבור שמשון שחורי ז"ל שנזקק להשתלת לב. באותה תקופה גיליתי אדם רגיש מאין כמוהו, אדם חברותי שהיה חבר אמת עבור כל חבריו. הוא היה אכפתי וסייע לנו רבות בעמותה. לאורך השנים פגשתי אותו בעיר ותמיד הוא היה אופטימי ומחויך", סיכם יוסף.
"צדוק פעל רבות לשיפור תשתיות העיר ולקידום החינוך וקליטת גלי העליה ממדינות חבר העמים ואתיופיה", כתב בקיר הפייסבוק שלו עו"ד מוטי אלוש, חבר מועצת העיר עפולה: "במהלך פעילותי הפוליטית במסגרת תנועת הליכוד, הן בסניף הליכוד והן כחבר מועצת העיר מטעם הליכוד, נתקלו דרכינו בצמתים רבים ואהבתי לשוחח איתו ולקבל את עצותיו החכמות. צדוק כראש עיר מטעם הליכוד ידע להשתמש בקשריו עם שרי הליכוד לקידום העיר ופיתוחה. יהי זכרו ברוך".
נאווי הותיר אחריו אישה, יפה ושלושה ילדים, נעה, עדי ואליהו

עתיר ידע והייטק: המהפך של פניציה

|

תכירו: מרכיבת הטילים מנוף הגליל שהשתתפה בהגנה האווירית מול איראן

|