עפולה מרימה ל-"אתחלתא" בפרוייקט מיוחד ערכי

מזה כחמש שנים פועל בעפולה מרכז חב"ד אתחלתא" שמקיים פעילויות לחיזוק הזהות היהודית, ההעצמה האישית והרוחנית וסיוע לאוכלסיות מוחלשות לאורך כל ימות השבוע, בחגים ובמעגל השנה. מייסדי המרכז שלוחי הרבי אמיר הלוי ורעייתו ניצה יחשפו ביום שני הקרוב קמפיין גיוס המונים שמטרתו המרכזית: המשך הסיוע והפעילות המבורכת לתושבי העיר והרחבה פיזית של המרכז. היעד הנדרש: 150,000 שקלים שיוכפלו ל-300,000 ש"ח על ידי נדבן. לא תרימו?

בשנים האחרונות הפך מרכז חב"ד אתחלתא בעפולה לבית אמיתי ואבן שואבת עבור תושבי העיר, וממנעד רחב של גילאים. שילוב של פעילות שוקקת ומגוונת, אווירה חמימה, תכנים איכותיים ופרוייקטים חברתיים ומחחמי לב עבור התושבים הובילו להתפתחות המרכז.
המייסדים, שלוחי הרבי אמיר הלוי ורעייתו ניצה הקימו את המרכז בכדי להפיץ אור ולקרב לבבות, ובימים אלה הם מובילים קמפיין התרמה וגיוס המונים על מנת להמשיך בפעילות הברוכה למען תושבי העיר. השניים מקווים כי באמצעות הקמפיין הם גם יצליחו להרחיב באופן משמעותי את הפעילות במרכז, ולגעת בלבם של אנשים.


לסיוע והשתתפות בתרומה ניתן לפנות לטלפון 052-5449307

לסרטון המלא של עפולה מרימה ל-"אתחלתא"


• "היה ברור לנו שאנו מחוייבים להמשיך בפעילות הרוחנית"

הסיפור המרגש של בני הזוג הלוי מתחיל לפני כ-14 שנים. השניים הכירו כסטודנטים באוניברסיטה במילאנו, ועברו בבית חב"ד בעיר תהליך משותף והרמוני של חזרה בתשובה. כבר בשהותם בארץ המגף הם נדבקו בחיידק השליחות של חב"ד והחליטו כי זו תכליתם בחיים.

משפחת הלוי בליל הסדר הציבורי
משפחת הלוי בליל הסדר הציבורי

עם חזרתם ארצה בשנת 2006, הם החלו בפעילות למען הקהילה הסובבת אותם, תחילה ברעננה ולאחר מכן בעפולה, מקום הולדתה של ניצה.
“הגענו לעפולה בעקבות ברכה שקיבלנו מהרבי מליובאוויטש", מספר הלוי, “היה ברור לנו שאנו מחוייבים להמשיך בפעילות הרוחנית, לאחר שקיבלנו ברכה להקים את 'אתחלתא', מרכז רוחני לנשים וטף. יצאנו לדרך בשנת 2013, עם הקמתו של מיזם ייחודי בדמות בית קפה מדרש לנשים בלבד. התגובות היו אוהדות ומפתיעות וכך גם הפרסום הנרחב שהמיזם זכה ברמה התקשורתית. הוא נחשף גם בישראל וגם מעבר לים והרגשנו את ברכת הרבי מתממשת- הלכה למעשה".


בשלב ראשון הם עשו את הבלתי ייאמן והסבו חנות עם פעילות מפוקפקת סמוך לביתם למרכז שזכה לשם "אתחלתא" . 


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


תהליך ההקמה היה מאתגר וכרוך בלא מעט עיכובים בשל קשיי מימון ותקצוב, אבל בעיות אלה לא מנעו מבני הזוג הנחושים לקדם את הקמת המרכז, “הקמנו את אתחלתא מכספנו, מתוך כוונה ורצון לממש את השליחות שלנו", אומר הרב הלוי, "היינו חדורי אמונה ומוטיביציה לקדם את המרכז, מתוך חזון אמיתי וכן לתרום לקהילה ולהעצים אותה. כך פעלנו בתחילת הדרך וזה מה שמניע אותנו גם בעת הנוכחית, לקרב את הגאולה האמיתית והשלמה, על כל המשתמע מכך, גם כנדרשת זמינות, 24 שעות ביממה, לכל מצוקה או צורך כזה או אחר. ברוך השם זכינו שהפעילות שלנו גדלה והתרחבה עם השנים".

• פעילות לאורך כל השנה

במרוצת חמש השנים האחרונות בני הזוג הלוי פיתחו את המרכז והגדילו את היקף הפעילות לאוכלסיות נוספות. בין היתר הם עורכים מדי שנה ליל סדר ציבורי מפואר עבור עשרות משפחות ללא עלות, מקיימים את מיזם "אתחלתא ליולדת" שבמסגרתו יולדת מקבלת לביתה לאחר הלידה ארוחות בוקר מזינות ובריאות, ייעוץ הנקה ותמיכה נפשית. כמו כן מפעיל המרכז בית כנסת פתוח בשבתות וחגים שהפך ליעד מועדף על צעירי העיר, בעיקר בשל הקבלה והיחס החם והלבבי, והאווירה השמחה במקום.

אמיר הלוי בפעילות במסגרת אתחלתא
אמיר הלוי בפעילות במסגרת אתחלתא

“אנחנו עורכים לאורך חגי השנה גם מיזמים מיוחדים עבור קשישים בודדים", אומרת ניצה, “בחנוכה לדוגמא אנחנו מחלקים סופגניות ונרות ומדליקים חנוכיה עם הקשישים בביתם בכדי שיחוו את אווירת החג המוארת. הכל נעשה בליווי של מתנדבים עם כלי נגינה שיוצרים בבית הקשיש תחושה אמיתית של חג- ברוח החנוכה. בפורים אנו מחלקים מאות משלוחי מנות בכל רחבי העיר, בשיתוף ניידת הגאולה של מרכז חב"ד אתחלתא. במקביל אנו מקיימים גם פעילות שבועית ממוקדת עבור בני נוער, נשים וגברים, תושבי העיר, שמטרתה לחזק את הזהות היהודית בקרבם ולתת להם הכוונה נכונה בחיים, בכדי שיממשו את הפוטנציאל הטמון בהם. כל הפרוייקטים הללו ועוד רבים, ממלאים אותנו במוטיבציה וברצון להמשיך בפעילות עבור התושבים".

• "הסיוע שלנו הוא לא רק רוחני, אלא גם בצרכים הבסיסיים הנדרשים לכל אדם"

הפעלת מרכז חב"ד אתחלתא דורשת מבני הזוג הלוי השקעת משאבים רבים, הן כלכליים והן בתפעול השוטף. לצד המרכז הם בראש ובראשונה הורים לארבעה ילדים: חנה, חיה מושקא, שיינא רחל ויוסף יצחק.

פעילות לחג של אתחלתא
פעילות לחג של אתחלתא

"בשנים האחרונות אנו רואים ושמחים שהפעילות שלנו מתרחבת ומגיעה לקהלים נרחבים יותר בעיר וגם מחוצה לה, כולל מושבים וקיבוצים", אומרים בני הזוג, “זה ממלא את הלב שמצאנו את דרך המלך להגיע ללבותיהם של אנשים בכל הגילאים וגם כאלה שרחוקים לעת עתה מקיום תורה ומצוות. יש משפט יפה שהרבי מליובאוויטש מביא מהבעש"ט בהקשר זה, 'נשמה יורדת לעולם הזה וחיה שבעים – שמונים שנה, כדי לעשות טובה ליהודי פעם אחת, בגשמיות ובפרט
ברוחניות'. המשמעות הפשוטה של משפט זה היא שהסיוע שלנו הוא לא רק רוחני, אלא גם בצרכים הבסיסיים הנדרשים לכל אדם, מבלי לבחון או לשפוט את מידת הקרבה שלו לדת. אנחנו חושבים שבגלל זה מגיע אלינו ציבור ממגוון רחב של אוכלוסיות. כולם מתקבלים אצלנו בברכה ובמאור פנים".

• "לצערנו, אנו מתקשים להתמודד עם ההוצאות הרבות"

לצד השגשוג והתרחבות המרכז, נתקלים בני הזוג הלוי, לאורך כל השנים, באתגרים מורכבים בכל הנוגע למימון הפעילות השוטפת והברוכה. עיקר האתגרים באים לידי ביטוי בתקצוב והמימון השוטף.
השניים לא נתמכים על ידי גורם מוניציפאלי או ממשלתי ומרבית המימון מגיע ברובו מכיסם וחלק מאוד מצומצם מתרומות. “אנשים בדרך כלל נוטים לחשוב שמרכזי חב"ד ממומנים על ידי ארגון חב"ד עולמי כלשהו, אבל המציאות שלא הרבה מודעים אליה היא שעל כל שליח לדאוג לעצמו למימון הפעילות", אומר הרב הלוי ומוסיף: “אנחנו מתחילים את החודש בהוצאה שוטפת של 5,000 שקלים עבור שכירות וחשמל ותחזוקה של המרכז וממשיכים בהוצאות נוספות של עשרות אלפי שקלים מדי שנה בכדי לקיים את המיזמים, האירועים והפרוייקטים השונים לטובת תושבי העיר.


"אנחנו שמחים לתרום את חלקנו לקהילה ולתושבים לאורך כל השנה כולה ובאהבה גדולה ומקווים שיום אחד בשנה הציבור יוקיר לנו את הערכתו בתרומה צנועה"… זה ממלא את הלב שמצאנו את דרך המלך להגיע ללבותיהם של אנשים בכל הגילאים וגם כאלה שרחוקים לעת עתה מקיום תורה ומצוות"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


לצערנו, אנו מתקשים להתמודד עם ההוצאות הרבות ולכן בימים אלה החלטנו להשיק קמפיין גיוס המונים ולפנות ללבם הרחב של תושבי עפולה והעמק בכדי שיאפשרו לנו להמשיך את הפעילות ואת הדרך בה בחרנו, שבמרכזה התרומה לקהילה".

הקמפיין יוצא לדרך

במסגרת קמפיין ההתרמה שזכה לשם "מרימים לאתחלתא" גויסו דמויות מובילות בישראל ובעפולה ובהם השחקן המוערך דן שפירא, קפטן קבוצת הכדורגל המקומית נתנאל גולדמן. השניים היו שותפים לסירטון יצירתי שהופק במיוחד לקמפיין, ובו מופיעים גם מספר דמויות צבעוניות מעפולה. הסירטון יופץ ביום חשיפת הקמפיין בכל המדיות התקשוריות.


הרב של עפולה הרב שמואל דוד
רבה של עפולה הרב שמואל דוד

רב העיר- הרב שמואל דוד על אתחלתא: "הלוואי וירבו כמותם”: "מרכז אתחלתא נמצא במרכז העיר, הוא
מקום נגיש ונוח”, אמר השבוע הרב שמואל דוד, רב העיר עפולה, “מתקיימים בו שיעורים שבועיים במגוון נושאים, וגם הרצאות מזדמנות. בחלק מהפעילות גם אני נוטל חלק. הפתיחות והיכולת להכיל ציבור בעלי מאפיינים שונים, חסידים, חרדים, מזרחים, חילוניים, אשכנזים, ספרדים, ובכלל העובדה שאין מחטטים בעברו של האדם, בדעותיו ובמידת הקפדתו על כל תג, הוא מהמאפיינים את המקום, ונותנים לו את הצביון המיוחד שאהוב מאד על הציבור. יישר כוחם וחילם, והלוואי וירבו כמותם. ואשרי כל התומך בהם, ושכרו כפול מן השמים”.


בקמפיין מוצגת הפעילות הנרחבת של המרכז ובסיומו פנייה אישית להשתתפות הציבור בהמשך פעילותו. הקמפיין מוצג באתר "שותפים", פלטפורמה אינטרנטית בטוחה לגיוס המונים. היעד אותו הציבו במרכז לגיוס: 150.000 שקלים. החל מיום שני בבוקר תופץ לתושבי העיר הודעה עם קישור לתרומה בהודעת סמס ובפייסבוק. הקישור יפנה ישירות לקמפיין. במרכז אמרו השבוע כי ברשותם הבטחה להכפלת הסכום שיגוייס, החל מהשקל הראשון, בתרומה של נדבן החפץ בעילום שמו.
“אנו סבורים שזו הדרך היעילה ביותר בכדי להמשיך את הנתינה מכל הלב ולכל אחד במרכז חב"ד אתחלתא", אומרים אמיר וניצה לסיום, “אנחנו שמחים לתרום את חלקנו לקהילה ולתושבים לאורך כל השנה כולה ובאהבה גדולה ומקווים שיום אחד בשנה הציבור יוקיר לנו את הערכתו בתרומה צנועה".