עפולה מציינת 70 שנה להתיישבות יהודי תימן בעיר 

היכל התרבות העירוני אירח השבוע מופע הצדעה לעדה התימנית שמציינת 70 שנה להתיישבות בעיר

אחרי שהצדיעה לעדה התוניסאית, הפיקה מופע מקפיץ לבני הנוער ויצאה למאבק איתנים כדי לקיים מופע עבור החרדים, קיימה השבוע עיריית עפולה בשיתוף עמותת 'דור לדור' מופע חגיגי גם לכבוד העדה התימנית. ביום שלישי השבוע התקיים מופע של הזמר ציון גולן וצמד "היוצרים" תחת השם "הדיוואן" המבוסס על שיריו של ר' שלום שבזי בערב שכולו עיבודים חדשים לשירים של גדול משוררי תימן שהשנה מציינים 400 שנה להולדתו ו-70 שנה להתיישבות יהודי תימן בעפולה.

בשנת 1949 הגיעו ראשוני המתיישבים מתימן לעפולה במסגרת העלייה "כנפי נשרים" והפכו לחלק בלתי נפרד מביסוסה של עפולה והפיכתה עם השנים לעיר מרכזית ובירת העמק. כיום חיים בעפולה מעל 3,000 מבני העדה התימנית שמתרכזים ברובם בעפולה עילית ובשיכון גאולים בעיר התחתית. לעדה התימנית יש מסורת ותרבות עשירה הכוללת מנהגים מימי בית ראשון הן בימי שמחה והן בימי אבלות. 

למופע שהתקיים בהיכל התרבות העירוני נמכרו כל הכרטיסים מראש ובאולם נכחו למעלה מ-600 משתתפים וביניהם סגן ראש העיר שלמה מליחי ממנהיגי הקהילה שבירך את הבאים וסיפר על ראשוני המתיישבים מתימן בעיר ועל חשיבות שמירת מורשת יהדות תימן. יש לציין כי במסגרת פסטיבל "מיקס ארט" שיתקיים בחודש אוקטובר בעיר יתקיימו אירועים נוספים כגון "תכזינה" עם הזמר אהוד עטרי והרצאות של ד"ר מנשה ענזי וד"ר אורי מלמד, החוקרים את מורשת יהדות תימן.

מנכ"ל 'דור לדור' יאיר כתר אמר: "זהו ערב הצדעה והערכה לתרומתו לאותם אנשים שביד אחת סיכלו אבנים וביד השנייה אחזו בספר והתפללו להצלחה והגשמה, לדור המייסדים של יהודי תימן בעפולה והאזור. תודה לראש העיר אבי אלקבץ על תמיכתו וסיועו לפעילויות עמותת דור לדור ולסגנו שלמה מליחי שקידם את הוצאתם לפועל של אירועים חשובים אלה ועשה זאת מתוך תחושת שליחות עמוקה".