עפולה מציינת 30 שנה למבצע שלמה

השבוע ציינה קהילת 'ביתא ישראל' שלושה עשורים למבצע שלמה. עיריית עפולה חגגה את התאריך באירוע מרגש ורב משתתפים במרכז מורשת ליהדות אתיופיה בעיר בהשתתפות ראש העיר אבי אלקבץ, חברי מועצה ומאות מבני קהילת 'ביתא ישראל. צילום: צילום: דוברות עיריית עפולה

העיר עפולה ציינה השבוע שלושה עשורים למבצע שלמה באמצעות אירוע מרגש בו השתתפו ראש העיר אבי אלקבץ, חבר המועצה דני דסטה, המשנה לראש העיר מיכאל ברקן, מחזיק תיק הקליטה חבר המועצה בוריס יודיס, נכבדי העדה קייסים ורבנים, מנכ"ל העירייה שלום שלמה, הנהלת העירייה, ומאות מבני קהילת 'ביתא ישראל' בעפולה.
את פניהם של הבאים לאירוע שהופק ע"י אגף התרבות העירוני בהובלת חבר המועצה דני דסטה, מוקד הקליטה בהנהלת טספנש ימצה, הקב"ט אביי דג'ן, הפעילה החברתית אנייה סמואל ומתנדבים רבים קיבלו דוכני אוכל אותנטי, עמדת קפה בונה ותערוכת כלים מסורתיים. בהמשך חנכו ראש העיר אלקבץ, חבר המועצה דסטה, קייסים ונכבדי העדה את ה"גוג'ו'", בית יהודי מסורתי אותנטי הנפוץ באזורים הכפריים של אתיופיה ובנייתו הסתיימה בימים אלה סמוך למרכז המורשת של הקהילה בעפולה עילית.

מאות נהנו ממופע תרבות אותנטי. צילום: דוברות עיריית עפולה
מאות נהנו ממופע תרבות אותנטי. צילום: דוברות עיריית עפולה

ראש העיר אלקבץ שהתקבל בחום על ידי בני העדה ציין בדבריו את חשיבותם של בני קהילת 'ביתא ישראל' במרקם העירוני בעפולה ואת החשיבות של שימור המסורת של העדה לטובת הדורות הבאים. "כבר לפני למעלה מעשור הקמנו 'גודג'ו' מסורתי בפארק העירוני ואילו עתה אנו חונכים 'גודג'ו' נוסף ליד מרכז המורשת. בנוסף, היינו לעיר הראשונה בארץ שקראה רחוב על שם קייס ולכן היה ברור שלא נשכח לציין אירוע כה מרגש בהיסטוריה של העם היהודי כמו מבצע שלמה ובשנה הבאה בעזרת השם נקיים גם אירוע לציון 40 שנה למבצע משה". שיא הערב היה לקראת סיום נאומו של אלקבץ שציין כי החגיגה אינה מושלמת עד אשר אברה מנגיסטו לא יחזור לישראל מהשבי בעזה". לאות הזדהות לבש אלקבץ חולצה ועליה הכיתוב "איפה אברה?" וזכה למחיאות כפיים מהקהל שקם על רגליו מהמחווה המרגשת. עוד הוסיף אלקבץ כי יתלה את החולצה בלשכתו כדי להזכיר לשרים ולשגרירים שמגיעים לעפולה, שיש בעזה אדם שבוי כבר למעלה מ-2,452 ימים רק בגלל שהוא יהודי". לאחר הנאומים העניקו נציגי העדה שי ופרחים לראש העיר ולמנכ"ל העירייה על השותפות האמיתית לאורך השנים ובסיום נהנו הבאים ממופע מוזיקה שכלל רקדנים ומופע של הזמרת קנובש אבבה מלס.

חונכים את הבית המסורתי במרכז מורשת. צילום: דוברות עיריית עפולה
חונכים את הבית המסורתי במרכז מורשת. צילום: דוברות עיריית עפולה

תלמידי ויצו ניר העמק ניקו את הכיתות- המנקות יצאו למסעדה

|

עטר לא מבזבז זמן בגלבוע: המועצה תיקח אחריות על מערך ההסעות אחר הצהריים

|