עפולה מציגה: עלייה משמעותית באחוזי הגיוס לצה"ל

נתוני דובר צה"ל ל לשנת 2014 (שנתון 1996) מצביעים על 85.4% גיוס אצל בנים ו- 70.7% בגיוס בנות, שהם עלייה של 10% בגיוס בנים ו- 5% בגיוס בנות בשנתיים האחרונות

בשבוע שעבר התכנס שולחן עגול בהובלת אגף הצעירים והנוער, בו הוצגו בפני ראש העיר יצחק מירון ופורום נרחב של כלל השותפים בעשייה בתחום ההכנה לצה"ל, נתוני הגיוס כפי שמוצגים בדו"ח דובר צה"ל, ומתייחסים לציון הסופי אשר מורכב מאחוז שיעור הגיוס, שיעור המיצוי לקצונה ושיעור המיצוי למערך הלחימה או גיוס משמעותי ליחידות מובחרות. הנתונים שפורסמו הנם עבור ילידי שנתון 1996 אשר מרביתם התגייסו בשנת 2014.

• מרכז הכנה לצה"ל במח' הנוער

הנתונים בשנת 2014 מצביעים על עלייה משמעותית באחוז המתגייסים לצה"ל הן בקרב בנים והן בקרב בנות. העלייה המשמעותית הינה פרי יוזמה של העירייה להקמת מרכז הכנה לצה"ל הפועל במחלקת הנוער. תפקידו של המרכז בין היתר הוא להעצים את הגיוס לצה"ל כערך עליון ולהעלות את המוטיבציה של בני הנוער לשרת ביחידות מובחרות ולשאוף להגיע לפיקוד וקצונה.

במסגרת פעילות המרכז בהובלתו של חנן בן דוד, מנהל מחלקת הנוער, ניתנים לבני הנוער מגוון שירותים בין אם אחר הצהריים במחלקת הנוער או בבתי הספר ברחבי בעיר. המרכז מכין את בני הנוער לתהליך הגיוס באמצעות הדרכה לקראת הצווים ראשונים, יום המא"ה, ימי סיירות והכנה ייעודית למסלול פיקוד קצונה.

 

גיוס-2014
תעודת הצטיינות לעפולה מראש אכ"א על עלייה בנתוני הגיוס. צילום דוברות עפולה

נתוני מתגייסי שנתון 1996 מסיימי 2014 בעפולה מצביעים על 85.4% גיוס אצל הבנים למול הממוצע הארצי שעומד על 74.6%. נתון גיוס בנות עפולה הינו 70.7%, למול הממוצע הארצי שעומד על 58.9%, מה שמצביע על עלייה עצומה בנתוני הגיוס לצה"ל בשנתיים האחרונות ובסך הכל 10% בגיוס בנים ו5% בגיוס בנות.

• נתונים מרשימים גם ב"שרות הלאומי"

על סמך נתונים אלו קיבלה עפולה אשתקד תעודת הצטיינות מראש אכ"א על עלייה בנתוני הגיוס.מצ"ב תמונות ממגוון הפעילויות של מחלקת הנוער בתחום הכנה לצה"ל. יש לציין, כי 21% נוספים מבנות העיר עושות שירות לאומי מיטבי וכשלוקחים נתון זה ביחד עם 70.9% הגיוס – מגיעות בנות עפולה למעל 90% שירות לאומי / צבאי משמעותי.
עופרית וינברגר, מנהלת אגף צעירים ונוער: "אנו גאים בבני הנוער שלנו שבחרו לצאת לשירות המדינה באופן מיטבי. חנן, מוביל במקצועיות רבה את מרכז ההכנה לצה"ל בשיתוף מנהלי בתי הספר ורכזי החינוך חברתי. שילוב עבודת הקודש של מחלקת הנוער והחינוך אותו מקבלים בני הנוער בבית מובילים לתוצאות המוצגות כאן לפניכם".

 

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

עפולה: עמותת החסד סל"ע מחלקת חליפות חדשות לפסח

|