עפולה: מצטיינת ארצית באיסוף קרטון ונייר

לאחרונה נחשף דירוג הערים והיישובים שבהם נאספת למחזור הכמות הגבוהה ביותר של קרטון ונייר ומהנתונים עולה כי עפולה בין הערים המצטיינות. צילום: דוברות עפולה

זה לא סוד כי הדרך היחידה למנוע מכדור הארץ לטבוע בפסולת שמייצרים בני האדם היא למחזר וכמה שיותר. בעוד באירופה שיעור מחזור הקרטון והנייר עומד על כ־72% בממוצע, לפי הערכת המשרד להגנת הסביבה, שיעור זה עומד בארץ על 30%־%40 בלבד. אדם בישראל מייצר כ־1.7 ק"ג פסולת ביום – מהנתונים הגבוהים בעולם. בסך הכל הישראלים מייצרים 5.4 מיליון טון אשפה בשנה. בישראל נייר וקרטון הם 37% ממשקל הפסולת הכולל ו־28% מנפח הפסולת הכולל.
מנתונים שפרסמה חברת אינפיניה, חברת המחזור ומוצרי האריזה מקרטון הגדולה במדינה, נחשף דירוג הערים והיישובים שבהם נאספת למחזור הכמות הגבוהה ביותר של קרטון ונייר. בצמרת הרשימה מככבות אשדוד, אשקלון, חיפה, חדרה והרצליה ואילו בדירוג הערים הבינוניות עם יותר מ־50 אלף תושבים, בהן המחזור לתושב הגבוה ביותר, נמצאות גבעתיים, עפולה, קריית גת והוד השרון. בעיריית עפולה קיבלו בסיפוק את התוצאות וציינו כי כיום ניתן למחזר בעפולה נייר וקרטון, זכוכית, אריזות מסוגים שונים כגון פלסטיק, מתכת, קרטוני משקה ועוד, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה וכן גם טקסטיל.
מנכ"ל קבוצת אינפיניה, גדי קוניא, מסר: "יותר ויותר רשויות בישראל מבינות את חשיבות המחזור, ומדובר בפתרון זול וירוק יותר בהתמודדות עם כמויות הפסולת ביישובם. אין ספק שמשתלם להשקיע בחינוך ובהעלאת המודעות לחשיבות המחזור, מאחר שזה מייצר ערך לרשות וכמובן לאיכות הסביבה".
מנהלת מחלקת איכות הסביבה של עיריית עפולה, מזל קמינסקי אמרה: "אנו שמחים להיות חלק מהערים בעלות שיעור המחזור הגבוה בארץ. חשיבות המחזור הינה בראש סדר העדיפות של העיריה למען התושבים והסביבה גם יחד. הפסולת המופרדת במקור הינה הדרך הטובה ביותר למחזור על כל סוגיו. אנו מודים לתושבים ולבעלי העסקים בעיר על שיתוף הפעולה ומקווים להמשיך ולהעלות את רף המיחזור על כל סוגיו".