עפולה, מעצמה נדל״נית

רובע יזרעאל, פרוייקט מחיר למשתכן, רכבת העמק וגורמים נוספים הפכו את עפולה למעצמת נדל״ן ולראיה: העיר מדורגת במקום השלישי בהתחלות בנייה בישראל בשנה אשתקד.
צפו בראיון עם יורם כהן מחברת א.י אדיר ושלמה שבח, קבלני ויזמי נדלן מובילים בעיר מספרים מה הפך את העיר להיות יעד נדל״ני כל כך מבוקש ולאן פניה של העיר מועדות

עד לפני כמה שנים ספורות העיר עפולה זכתה לכינויים לא ממש מחמיאים שהמוכר בעיניהם הוא החור בקצה הסרגל. העדינים יותר והחיילים הריצו בדיחות על היכרות שלהם עם העיר בשירותים של התחנה המרכזית.
אבל בימים אלה, כשהעיר כבר בדרך להפוך להיות המטרופולין החמישי בישראל, הבדיחות הללו נראות נחלת העבר.
המהפך החל לפני כחמש שנים, עם תחילת האכלוס של שכונת רובע יזרעאל המתפתחת. המחירים האטרקטיביים הובילו זוגות צעירים ומשקיעים מכל רחבי הארץ לרכוש דירות חדשות במחירים אטרקטיביים בשכונה הירוקה הצופה לפארק העירוני. בשכונה צפויים להיבנות לא פחות מ-4000 יחידות דיור.
ההתפתחות המואצת התגברה עם סלילת מסילת העמק והבחירה בעיר להוביל את פרוייקט הדגל של משרד האוצר והשיכון – מחיר למשתכן, במסגרתו נמכרו דירות 4 חדרים חדשות במחיר של פחות מ-700000 שקלים.
הגושפנקא הסופית הגיעה עם פרסום נתונים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.


על רקע המהפכה הנדל״נית ערכנו ראיונות עם שניים מהקבלנים המובילים, הוותיקים והמוערכים בעיר, שלמה שבח מ״שבח את שבח״ ויורם כהן מא.י. אדיר.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


‎הנתונים מצביעים על עלייה מטאורית בבניית דירות בעפולה. בירת העמק מצויה במקום השלישי מבחינת התחלות בנייה, רק אחרי ירושלים ותל אביב. הנתונים מראים כי בשנת 2015 החלו להיבנות בעיר לא פחות מ-1530 יחידות דיור, לעומת 610 בשנת 2014. הנתונים משקפים עליה של 150 אחוזים במספר ההתחלות. את הנתון הזה ניתן לזקוף לשיווק האינטנסיבי של קרקעות על ידי רשות מקרקעי ישראל בשנים האחרונות, בין היתר בשכונת רובע יזרעאל המתפתחת. חלק מהשיווקים המוגברים החלו בשנת 2014, והחלו לבוא לידי ביטוי בבנייה מאסיבית בשנה אשתקד.
על רקע המהפכה הנדל״נית ערכנו ראיונות עם שניים מהקבלנים המובילים, הוותיקים והמוערכים בעיר, שלמה שבח מ״שבח את שבח״ ויורם כהן מא.י. אדיר. השניים מסבירים על השינוי במגמה, התדמית המרשימה שמטפחת העיר ולאן פניה של העיר מועדות.

חניכי מכינת חנתון חילקו תמרים ומים לשבירת צום הרמדאן

|

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|