עפולה: מלחמת גרפיטי – הגרסה החינוכית

מורים בקרית החינוך אמי"ת בעפולה מצאו פתרונות יצירתיים כנגד ריסוסי הגרפיטי של ונדליסטים ששבים ומרססים מידי לילה כתובות גרפיטי על קירות בית הספר. החשש למלחמת גרפיטי מתישה הולידה הפתעה גדולה

לקרית החינוך אמי"ת יהודה בעפולה מגיעים מדי פעם אורחים בלתי קרואים בלילות ומכסים את הקירות בסיסמאות וריסוסי גרפיטי מכוערים. המחנכים, שרצו מאוד שאת פני התלמידים בתחילת שנת הלימודים יקבלו קירות מאירי פנים, מצאו פיתרון יצירתי: עין תחת עין, גרפיטי תחת גרפיטי.
מצוידים בדליי צבע, מכחולים, קצת יצירתיות והרבה רצון טוב, ובהדרכתה של אמנית גרפיטי מקצועית, בילו המורים והמחנכים יום שלם של ציור וצביעה והפכו את קירות בית החינוך לצבעוניים ומכוסים בגרפיטי מהסוג הנכון – ציורי נוף ומשפטי חיזוק ועידוד פרי מכחולם.

• מסתבר שבעולם הגרפיטי יש כבוד לאומנות

לאחר יום של עבודה מאומצת היה הצוות עייף אך מרוצה מהתוצאה. למחרת הגיעו שוב לבית החינוך, חוששים לראות מה עוללו הוונדליסטים לקירות היפים שלהם, וגילו להפתעתם שבעולם הגרפיטי יש כבוד לאומנות – האלמוניים שבו לרסס אך ביצירות שלהם- לא נגעו.

אלי ניסנהולץ, מנהל אמי"ת יהודה: "אנו מקוים שהמסר שעבר לתלמידים שלנו מהקירות המצוירים הוא מסר של כבוד וסובלנות, ושהתשובה היפה ביותר לאלימות – היא בהגברת היופי והשמחה".