עפולה: מכת פריצות במסעדות ובתי קפה. תיעוד בלעדי ממצלמות האבטחה

בעלי המסעדות דורשים מהמשטרה להגביר את הנוכחות, בעקבות מספר רב של אירועי פריצה, במרוצת השבועות האחרונים. בין היתר התבצעו פריצות ל"אצה", "קפה גרג", "ארומה", "מקלות וניל" ועוד. משטרת ישראל בתגובה: "באזור מבוצעת פעילות גלויה וסמויה"

בעלי מסעדות ובתי קפה באזור התעשייה בעפולה מתלוננים בשבועות האחרונים על אירוע פריצה שגורמים לעסקים נזקים רבים. לדברי הבעלים שמשתפים זה את זה במצב הנוכחי מדובר ב"מכה" של ממש ולא באירוע נקודתי. אחד מבעלי המסעדות סיפר השבוע ל"חדש בעמק": "רק בשבוע האחרון הגיעו פורצים למסעדת "אצה" באזור התעשייה ולבית קפה מוכר ואהוב באזה"ת. קודם לכן הפורצים 'ביקרו' גם במסעדת "בורגרים", "רולדין", "קפה גרג" ו"ארומה אספרסו בר". לכל בתי העסק נגרם נזק רב וחלקם כבר התמודדו עם כמה וכמה פריצות בעת האחרונה. מיותר לציין שיש פה נזק כספי גדול".

מסעדת אצה בעפולה. קורבן נוסף לגל הפריצות והשודים בבירת העמק
מסעדת אצה בעפולה. קורבן נוסף לגל הפריצות והשודים בבירת העמק

עדי כהן, הבעלים של מסעדת "אצה" סיפר השבוע: "לנו פרצו את המסעדה בשבת לפנות בוקר. כשהגעתי למסעדה התברר לי שהפורצים גנבו כסף במזומן ואת כל הקופות במקום. מיותר לציין שזה לא רק נזק כלכלי. אחרי פריצה שכזו צריך לטפל בהמון נושאים נוספים, מרביתם בירוקראטיים. כוחות משטרה שהגיעו למסעדה שלי ביצעו את עבודתם, אבל אני מצפה מהמשטרה שבעקבות המקרים הרבים תגביר נוכחות באזור שלנו, שתיזום פעילות ותפעל למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. אני בטוח ואני גם יודע שלמשטרה יש את הכלים למגר את תופעת הפריצות למסעדות שלנו, בדרך כזו או אחרת. זה כבר לא מקרה בודד. אנחנו רוצים להרגיש שהעסקים שלנו מוגנים ובטוחים ואין לנו רצון להתמודד עם פריצות נוספות", סיכם כהן.

• יוקלר: "יש להגביר את הנוכחות של גורמי האכיפה"

ראובן יוקלר, חבר מועצת העיר עפולה וחבר ועדת הביטחון העירונית מודע היטב לנזקים שנגרמים בעקבות פריצות של גנבים לבעלי עסק. רק לפני מספר שבועות נפרצה חנות במתחם שבבעלותו ובערב יום הזכרון נמנעה פריצה נוספת, בעקבות מארב שביצעה המשטרה ושהוביל למעצרם של שלושה חשודים שהתכוונו לבצע שוד במהלך יום הזכרון.

ראובן יוקלר, חבר מועצת העיר עפולה וחבר ועדת הביטחון העירונית
ראובן יוקלר, חבר מועצת העיר עפולה וחבר ועדת הביטחון העירונית

"אני רואה בחומרה רבה את אירועי הפריצה הרבים לבתי עסק בעיר", אמר השבוע יוקלר, "בכוונתי לקיים שיחה אישית עם ראש העיר יצחק מירון במטרה להגביר את הנוכחות של גורמי האכיפה ובהם משטרת ישראל, השיטור העירוני המשולב, המשמר האזרחי וכל גורם רלוונטי אחר. בשיחה עם מירון אבקש גם לערוך שיחה עם נציגי משטרת ישראל בכדי לבחון עמם יחד כיצד ניתן למנוע את הפגיעה בעסקים ולתת להם תחושת בטחון טובה יותר", סיכם יוקלר.

קפה "גרג" במתחם מגה אור - רמי לוי בעפולה. גם שם סבלו מגל הגניבות שפוקד לאחרונה את העיר
קפה "גרג" במתחם מגה אור – רמי לוי בעפולה. גם שם סבלו מגל הגניבות שפוקד לאחרונה את העיר

 

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


משטרת ישראל: "אנו משקיעים מאמצים ומשאבים רבים למעצר עבריינים הפוגעים בפרנסתם של האזרחים"

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "איננו נוהגים להתייחס לקיומן של חקירות או לפרטים אודות חקירות מתנהלות, אולם נציין כי באזור מבוצעת פעילות גלויה וסמויה של שוטרי משטרת ישראל אשר בעקבותיה נעצרו ארבעה חשודים בשבוע החולף. משטרת ישראל משקיעה מאמצים ומשאבים רבים למעצר עבריינים הפוגעים בפרנסתם ובביטחונם האישי של האזרחים."