עפולה: מכבי חיסנה למעלה מ-65% מחבריה – מעל גיל 65

מנצחים את השפעת בצל הקורונה, בקופ"ח מכבח קוראים לאוכלוסיות היעד להגיע להתחסן בהקדם

במכבי שירותי בריאות מדווחים כי עד עתה חוסנו בעפולה למעלה-65% חברי מכבי מעל גיל 65, ולקראת תחילתו של החורף קוראים לאוכלוסיות היעד להגיע להתחסן בהקדם. בכדי לקדם את מבצע חיסוני השפעת, במכבי מבצעים פניות יזומות למטופלים באוכלוסיות היעד במטרה לזמן את המטופלים באופן מסודר להתחסן לשפעת. יצוין כי עבור מטופלים מרותקי בית ובעלי מגבלות, הוענק שירות חיסונים מלא והם חוסנו בביתם ע"י צוות המרפאה בהפניית רופא.
לפי המלצת משרד הבריאות יינתנו כרגע החיסונים לחברים מקבוצות סיכון, אשר נמצאים בסיכון הגבוה ביותר לסיבוכים רפואיים עקב הידבקות בשפעת. קבוצות אלה כוללות בין היתר, בני 65 ומעלה, חולים במחלות כרוניות,  ילדים מגיל חצי שנה ועד 12 שנים, נשים בהריון ועובדי מערכת הבריאות. על מנת למנוע התקהלויות ולשמור על בטיחות המטופלים והמטפלים, קבוצות הסיכון יתחסנו בתיאום תור בלבד. זאת בניגוד לשנים קודמות בהן לא היה צורך לזמן תור לחיסון. החיסון נגד שפעת מורכב מ-4 זנים מומתים של שפעת בהתאם להרכב שהומלץ על ידי ארגון הבריאות העולמי. הנגיף מדבק מאוד ומועבר דרך האוויר. על כן, מעבר לקבלת החיסון, מדגישים במכבי כי ישנה חשיבות רבה באוורור חדרים, בשטיפת ידיים ובכיסוי הפה באמצעות המרפק ולא כף היד, באם משתעלים או מתעטשים.
אמה גניס, מנהלת מבצע חיסוני שפעת של מכבי בצפון: "השפעת היא מחלה מסוכנת. על פי פרסומי ארגון הבריאות העולמי, כל שנה ישנם בין 3-5 מיליון מקרים קשים של תחלואה בשפעת, ובמיוחד בשנה זו, בה אנו מתמודדים גם עם נגיף הקורונה, ישנה חשיבות רבה לחיסון האוכלוסיות שנמצאות בסיכון. אנו מקווים שבשל ההנחיות לריחוק חברתי ושמירה על היגיינה מוגברת בצל הקורונה, אנחנו נראה פחות תחלואה השנה בישראל, אבל אל לנו להיות שאננים – מי שנמצאים באוכלוסיות בסיכון צריכים להתחסן לפני בוא החורף ולהגן על עצמם ככל הניתן".